jollis Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hei Har problemer med en minnepinne. Finner ikke filene og får heller ikke formatert den Er en kollega sin. Han sier han skulle formatere den men får melding Windows kan ikke fullføre formateringen. Har forsøkt å konvertere den via Ledetekst til NTFS. Men får følgende feilmelding.kan ikke konvertere Raw format. Stusser også på at det i egenskaper står at den er på 488 GB. Er det noe en kan gjøre for å få denne til å virke? Trenger ikke filene så det spiller ingen rolle hva en gjør. Men det hadde vært gret å få tilbake NTFS formatet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Prøv HP USB Disk Storage Format Tool. http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197 RAW format betyr som regel bare at formatkoden er ukjent. Lenke til kommentar
jollis Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Får opp melding Device media is write-protected. Når jeg kjører det programmet du anbefalte. Så det virker som den er skrivebeskyttet på en eller annen måte. Dette virker jo litt merkelig. Er den kryptert? Må en ikke gjøre ett valg for å kryptere en minnepinne? Endret 10. november 2009 av J-Olav Lenke til kommentar
jollis Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Prøv HP USB Disk Storage Format Tool.http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197 RAW format betyr som regel bare at formatkoden er ukjent. Fikk som sagt melding om at den var skrivebeskyttet. Men etter å ha tatt ut minnepinnen og satt den tilbake så virker det som jeg får formatert. Satt ikke valget hurtigformatering og formaterer til FAT32. Så det kommer vel til å ta sin tid. Får bare håpe det ikke kommer flere feilmeldinger! Uansett så takker jeg for tipset. Må innrømme at jeg håpet at du ville svare på spørsmålet i første post Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Det finnes mange typer minnepinner. Noen kan ha bryter for skrivebeskyttelse, andre kan ha innebygget krypteringsfunksjon. Men normalt har de ingen av delene. Har inntrykk av at USB ikke er en helt solid teknologi for disker, det kan dukke opp mye rare feil. Lenke til kommentar
jollis Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Snakket netopp med han som eier denne minnepinnen den er kjøpt fra en kinesisk Nettside. Er kanskje ett annet format på filsystemet (exFAT) Kjørte som sagt Ledetekst.Det jobbet vel i nesten to timer. Så kom denne meldingen. Var forøvrig denne = (convert H: /fs:ntfs) kommandoen som ble skrevet inn Er ikke så enkelt for meg og tolke. Men kan vel kanskje konkludere med at det var ett bomkjøp! har forøvrig aldri hørt om Så store minnepinner før 488 GB ! Står det er en. Sony Men det er vel heller tvilsomt Selv om navnet ikke er så viktig i denne saken. Endret 10. november 2009 av J-Olav Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hvis ikke disken er lesbar på normal måte så kan vel ikke convert fungere. Ville heller prøvd å slette MBR. Forsøk diskpart clean. http://www.pctoday.com/editorial/article.a...t03%2F27t03.asp Lenke til kommentar
jollis Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Hvis ikke disken er lesbar på normal måte så kan vel ikke convert fungere. Ville heller prøvd å slette MBR. Forsøk diskpart clean. http://www.pctoday.com/editorial/article.a...t03%2F27t03.asp Diskpart blir litt for avansert for meg har forsøkt litt men finner ikke helt ut av det. Endret 10. november 2009 av J-Olav Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 1 - Stusser også på at det i egenskaper står at den er på 488 GB. 2 - den er kjøpt fra en kinesisk Nettside Her er det nok en sammenheng, mange billige minnepinner/minnekort fra ukjente/suspekte leverandører er ikke brukbare tl noe fornuftig Dersom den er kjøpt fra DX, så kanskje noen andre har postet erfaringer der om den aktuelle varen, kan være verdt en titt der, før du bruker for mye tid på dette. Lenke til kommentar
jollis Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Her er det nok en sammenheng, mange billige minnepinner/minnekort fra ukjente/suspekte leverandører er ikke brukbare til noe fornuftig __________________________________________________________________________________________ Du har rett i at dette ikke er noe å samle på. Kan jo lure på hva folk egentlig forventer av en minnepinne med "såpass stor kapasitet" til kun en par hundrelapper! Ser jo at det for ikke alt for lenge siden kom en på 256 GB som koster 3000.- om jeg ikke tar helt feil. Så da må en vel innse at dette er ett produkt som nok passer best i søppelkassa Endret 11. november 2009 av J-Olav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå