Gå til innhold

Treningsmengde ifh til øvelser

Jong-san

Anbefalte innlegg

Javel.

Målet mitt er å komme inn på Politihøgskolen høsten 2010! Har begynt å trene mot testene de har. Fair enough, har fått et treningsopplegg fra treningssenteret jeg går på. Der fikk jeg, virker det ut for meg, et noe rart råd.

Jeg spurte hvor mye jeg skulle trene og hvordan jeg burde trene. Svaret var ihvertfall to ganger i uken og da gå igjennom hele treningsopplegget. Til informasjon så består treningsopplegget mitt av 18 forskjellige øvelser.

Øvelsene varierer fra spenst, benmuskulatur, armer, skuldre, bryst og mage. Så det jeg lurer på er om det virkelig er hensiktsmessig å trene SÅ mange deler av kroppen på en gang? Det høres veldig rart ut, synes jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke det høres rart ut å trene hele kroppen på en gang, men så mange øvelser derimot. Ville nok vært smart å bytte ut med diverse baseøvelser der du trener mange av musklene på en gang. Jeg aner ikke hva du har på programmet tho.

Lenke til kommentar

Tatt i betraktning at styrkekrava til PHS er ganske stusselege er det muligens betre å fokusere på spenst, svømming og kondis.

Hvilke øvelser er det du har fått beskjed om å ta?

Kor sterk er du frå før?

Korleis er kosthaldet?

Kor mykje tid vil du investere? (anbefalar 3 gongar i veka).

Lenke til kommentar

Nå er jeg nokså stusselig i styrke også, så det passer meg fint:)

Øvelsene jeg skal ta:

1. Stille lengde, hopp - her klarte jeg idrettsmerket i bronse, tror det var 2.40?

2. Hopp m/vekt på ryggen

3. Dype spensthopp, vertikale hopp

4. 5 hopp samla ben, vertikale hopp. Her tror jeg hun mente hopp fra høyde for å hoppe over hinder når du toucher bakken.

5. Knebøy - har vel en 60 kg nå, så må trene mer på denne

6. Markløft - har ca 70 kg der

7. Stående lårcurl

8. skråsittende tåhev/leggpress

9. Pull-ups - HER er mitt hovedproblem. Er skikkelig dårlig på dette og tar ca 3!

10. Benpress - klarer sikkert å makse på 70, men trener med 50 for å få mer muskler og bedre teknikk

11. Skrå brystpress - pleier å ha 16,2 kg

12. Dips

13. Stående skulderpress fra bryst - trener med 23kg

14. Liggende triceps - Dritdårlig teknikk på denne/klarer det ikke helt

15. Nedtrekk - Trener på 41kg

16. Stående bicepscurl - trener på 23kg

17. Hofteleddsbøyeren

18. Sit-ups

Er greit trent, men har ikke god nok teknikk til å yte maksimalt enda. Dette kommer.

Kostholdet mitt er ... vel, ikke så altfor bra! Spiser utelukkende grovt brød til frokost eller havregryn. Lunsj blir det ofte grov baguette med kjøttpålegg. Middag går det mye i kylling m/ris, pasta med kjøttsaus og wok, lite fisk. INGEN frossenpizza.

Pga varierende arbeidstider så har jeg ikke lunsj på samme tid hver dag. Dessuten så havner "lunsjen" oftest rundt 15:00!

Jeg er villig til å investere det som trengs for å nå drømmen!

Jeg er for øyeblikket svakest på spenst og svømming da dette ikke har blitt særlig prioritert, ever.

Vet at kondisjonstesten ikke er 3000m, men der har jeg 11:04 som pers, vil anslå at jeg ligger på en 11:30 nå.

Endret av jokkis89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...