Gå til innhold

Begynner på en post men orker ikke fullføre?

Carlgutt

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om det er noen andre meg som ofte begynner på en post eller en tråd for og så ikke orke fullføre den? Jeg kommer ofte godt i gang med skrivingen før jeg bare tenker ”fuck it” og visker det ut igjen. Noen ganger kan jeg til og med skrive lange poster, men ikke orke å fullføre dem fordi det blir så stress med å rette skrivefeil, dele opp teksten og alt det.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er ikkje aleine. Det er ofte i frykt for å drite meg ut at eg lar vere å poste i emner som eg ikkje har så mykje greie på.

Kjenner den også ja, ofte når jeg ser gjennom en tråd virker det som alle er kjempe smarte og har skikkelig greie på alt de skriver og sånt. Blir litt skummelt å slenge seg inn i diskusjonen da og jeg ender opp med å bare føle meg i veien.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Ofte kan det være like greit å lese nøye igjennom hele eller deler av interessante tråder uten å absolutt skulle avslutte med å skrive noe eller ytre ens egen mening. De fleste av oss vil kunne nytte godt av å bruke mer tid på å lese og tilegne oss kunnskap og heller være litt avventende med å kommentere frem til vi faktisk har noe virkelig verdifullt å komme med.

Det kan også være en fordel å ikke delta i så mange diskusjoner på en gang. Når man først har funnet en tråd man ønsker å bidra i vil det være bedre å skrive et velformulert og godt gjennomtenkt innlegg kontra flere av dårligere kvalitet spredt rundt i mange ulike tråder.

Når det er sagt burde man ikke kvie seg for å delta i vanskelige eller kompliserte diskusjoner. Om man justerer ens egen fremtoning etter kompetansenivået og gjerne inntar en spørrende og oppsøkende holdning når man går i møte med nye og vanskelige emner vil man stort sett få innpass i de fleste diskusjoner. Er et emne veldig komplisert kan man (og bør man) nødvendigvis lese seg litt opp på forhånd før man kaster seg inn i debatten. I et slikt henseende er både google og tidligere relevante tråder her på forumet gode kilder å benytte seg av.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...