Gå til innhold

[Løst]Script til å logge inn Windows bruker.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan jo gjøre sånn. Bruk runas for å starte et program som en annen bruker.

runas /user:Administrator shutdown.exe

Vet ikke om en kan gi noe passord med dog.

Må helst logge på med Windows brukernanvn og passord...

Skal brukes som en overvåkningskjerm som skal vekkes opp klokken 06.50 og logges av 16. 50..

Lenke til kommentar
Og hva hindrer deg fra å sette automatisk pålogging? Jeg husker ikke fremgangsmåten, men bruker du TweakUI kan du velge kontoen som skal logge seg inn. avlogging kan du ta via planagte oppgaver, og så kan du slå på maskinen via wake-on-lan

Jeg er fullt klar over dette Tordenflesk. Men litt av vitsen er at denne skal ha passord for den er koblet mot en overvåkongs system som viser diverse info til personene som sitter mellom klokken XX. og XX.

Det er derfor den ikke kan ha automatisk pålogging etter reboot.

Men skal ha et script som automatisk logger på med brukernanvn og passord..

Lenke til kommentar

når jeg har satt opp lignende klienter har jeg gjort det helt enkelt siden ikke vært behov for noe mer fancy:

- automatisk pålogging med domenekontoen på klienten

- tidsbegrense kontoen i ad så ikke den kan logge på utenom kontortid.

- schedueled task på klienten som slår av maskinen ved dagens slutt

- schedueled task på server som slår på maskinen med wol om morgenen

Lenke til kommentar

Skal du lage et script som logger på windows med brukernavn og passord, må scriptet jo verifisere det angitte brukernavn og passord med windows sine, med brukernavn går dette greit, men det er av sikkerhetsmessige grunner ikke mulig med passordet... heldigvis!!! :thumbup:

Lenke til kommentar

hmm, vanskelig sak dette...

er litt usikker på akkurat hva du er ute etter, men den skal slå seg på automatisk kl 06:50 og av 16:50, og logge seg på automatisk med brukernavn og passord?

men dette skal ikke gå kun på restart, men også klokka, så ingen kan komme på natta å bare boote opp for tilgang?

hva med å sette opp automatisk innlogging, dette gjøres ganske greit vi registry.

men da er det problemet med rebooting.

så, hva med ett logon-script som sjekker klokka, og om den er utenfor 06:50-16:50, så logger den deg av?

altså, kommer jeg inn kl 17:00 og booter pc`n, vil den logge meg inn og rett ut igjen pga scriptet. i praksis funker dette greit, men er det noe som funker for deg?

Lenke til kommentar
hmm, vanskelig sak dette...

er litt usikker på akkurat hva du er ute etter, men den skal slå seg på automatisk kl 06:50 og av 16:50, og logge seg på automatisk med brukernavn og passord?

men dette skal ikke gå kun på restart, men også klokka, så ingen kan komme på natta å bare boote opp for tilgang?

hva med å sette opp automatisk innlogging, dette gjøres ganske greit vi registry.

men da er det problemet med rebooting.

så, hva med ett logon-script som sjekker klokka, og om den er utenfor 06:50-16:50, så logger den deg av?

altså, kommer jeg inn kl 17:00 og booter pc`n, vil den logge meg inn og rett ut igjen pga scriptet. i praksis funker dette greit, men er det noe som funker for deg?

Stemmer.. Aklla

Men problemer er jo hvordan dette skal scriptes..

Vet du hvordan dette kan gjøres ?

Lenke til kommentar

TEST(!!) dette.

satt meg egentlig bare ned å skrev det nå, ca 0 testing utført.

har ikke tid eller mulighet til å teste det så mye mer nå heller, men det skal i teorien funke greit. der det står 1650(16:50) og 650(06:50) er klokkeslettene den går etter, bare endre det etter eget ønske.

vil forresten anbefalle deg og teste med klokka innenfor og utenfor tiden med "Echo shutdown -l -f", samt "pause" på neste linje, får å teste at det funker skikkelig.

if %time:~0,2%%time:~3,2% LEQ 1650 goto more
shutdown -l -f
:more
if %time:~0,2%%time:~3,2% GEQ 650 goto all_ok
shutdown -l -f

:all_ok
echo alt greit
exit

guide for auto-innlogging med passord for Windows XP:

http://support.microsoft.com/kb/315231

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...