Datasmurfen Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 hei, Trenger et script som kan logge på en Windows bruker med brukernavn og passord. Har prøvdt med "Scheduled Tasks" og lagt inn brukernavn og passord + en oppgave som skal starte. Men den vil fremmdels ikke starte.. Finnes det noen som har et script som klarer dette ? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Du kan jo gjøre sånn. Bruk runas for å starte et program som en annen bruker. runas /user:Administrator shutdown.exe Vet ikke om en kan gi noe passord med dog. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Du kan jo gjøre sånn. Bruk runas for å starte et program som en annen bruker.runas /user:Administrator shutdown.exe Vet ikke om en kan gi noe passord med dog. Må helst logge på med Windows brukernanvn og passord... Skal brukes som en overvåkningskjerm som skal vekkes opp klokken 06.50 og logges av 16. 50.. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Og hva hindrer deg fra å sette automatisk pålogging? Jeg husker ikke fremgangsmåten, men bruker du TweakUI kan du velge kontoen som skal logge seg inn. avlogging kan du ta via planagte oppgaver, og så kan du slå på maskinen via wake-on-lan Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Og hva hindrer deg fra å sette automatisk pålogging? Jeg husker ikke fremgangsmåten, men bruker du TweakUI kan du velge kontoen som skal logge seg inn. avlogging kan du ta via planagte oppgaver, og så kan du slå på maskinen via wake-on-lan Jeg er fullt klar over dette Tordenflesk. Men litt av vitsen er at denne skal ha passord for den er koblet mot en overvåkongs system som viser diverse info til personene som sitter mellom klokken XX. og XX. Det er derfor den ikke kan ha automatisk pålogging etter reboot. Men skal ha et script som automatisk logger på med brukernanvn og passord.. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 når jeg har satt opp lignende klienter har jeg gjort det helt enkelt siden ikke vært behov for noe mer fancy: - automatisk pålogging med domenekontoen på klienten - tidsbegrense kontoen i ad så ikke den kan logge på utenom kontortid. - schedueled task på klienten som slår av maskinen ved dagens slutt - schedueled task på server som slår på maskinen med wol om morgenen Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Denne pcen skal ikke inn i domenet.. Så hjelper meg veldig lite.. Lenke til kommentar
backup Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Skal du lage et script som logger på windows med brukernavn og passord, må scriptet jo verifisere det angitte brukernavn og passord med windows sine, med brukernavn går dette greit, men det er av sikkerhetsmessige grunner ikke mulig med passordet... heldigvis!!! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 hmm, vanskelig sak dette... er litt usikker på akkurat hva du er ute etter, men den skal slå seg på automatisk kl 06:50 og av 16:50, og logge seg på automatisk med brukernavn og passord? men dette skal ikke gå kun på restart, men også klokka, så ingen kan komme på natta å bare boote opp for tilgang? hva med å sette opp automatisk innlogging, dette gjøres ganske greit vi registry. men da er det problemet med rebooting. så, hva med ett logon-script som sjekker klokka, og om den er utenfor 06:50-16:50, så logger den deg av? altså, kommer jeg inn kl 17:00 og booter pc`n, vil den logge meg inn og rett ut igjen pga scriptet. i praksis funker dette greit, men er det noe som funker for deg? Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 hmm, vanskelig sak dette...er litt usikker på akkurat hva du er ute etter, men den skal slå seg på automatisk kl 06:50 og av 16:50, og logge seg på automatisk med brukernavn og passord? men dette skal ikke gå kun på restart, men også klokka, så ingen kan komme på natta å bare boote opp for tilgang? hva med å sette opp automatisk innlogging, dette gjøres ganske greit vi registry. men da er det problemet med rebooting. så, hva med ett logon-script som sjekker klokka, og om den er utenfor 06:50-16:50, så logger den deg av? altså, kommer jeg inn kl 17:00 og booter pc`n, vil den logge meg inn og rett ut igjen pga scriptet. i praksis funker dette greit, men er det noe som funker for deg? Stemmer.. Aklla Men problemer er jo hvordan dette skal scriptes.. Vet du hvordan dette kan gjøres ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 er 0 problem å scripte dette, skal ta det når jeg får tid i dag orket bare ikke scripte noe du kanskje ikke kunne bruke uansett... men løsningen så grei ut? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) TEST(!!) dette. satt meg egentlig bare ned å skrev det nå, ca 0 testing utført. har ikke tid eller mulighet til å teste det så mye mer nå heller, men det skal i teorien funke greit. der det står 1650(16:50) og 650(06:50) er klokkeslettene den går etter, bare endre det etter eget ønske. vil forresten anbefalle deg og teste med klokka innenfor og utenfor tiden med "Echo shutdown -l -f", samt "pause" på neste linje, får å teste at det funker skikkelig. if %time:~0,2%%time:~3,2% LEQ 1650 goto more shutdown -l -f :more if %time:~0,2%%time:~3,2% GEQ 650 goto all_ok shutdown -l -f :all_ok echo alt greit exit guide for auto-innlogging med passord for Windows XP: http://support.microsoft.com/kb/315231 Endret 13. november 2009 av aklla Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Takker.. Satt som smurt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå