dinalina Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) heisann, jeg prøver her å finne ut om dette bildet har en betydning i en eller annen mytologi ? vet noen noe om hva dette er bildet er av ville jeg vært veldig takknemmelig for svar .... Endret 10. november 2009 av dinalina Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Two dogs intertwined = Celtic Dogs Endret 10. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
dinalina Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Two dogs intertwined = Celtic Dogs aha ..... det er keltisk kanskje altså ,. jeg skal ha det som en tatovering og har hatt det kjedet i mange år , men alltid lurt på hvor det "kommer" fra .... Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Mange keltiske myter involverer hund(er) som tilhørte heroiske skikkelser eller guddommer og ble holdt veldig høyt av "Tuatha de Danann" (folket til gudinnen Danu - modergudinnen). Kelterne mente derfor at hunden var et hellig symbol og som kunne helbrede kropp og sjel. Hvis du velger dette som en tatovering, så er ikke dette et dårlig valg. Hunden symboliserte lojalitet og er også et symbol på hell og lykke. Hunder er også arketypiske symboler på "shapeshifters" (noen som kan skifte fra menneskelig form til dyreform til en hver tid). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå