kri2rs1 Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Sitter og redigerer en film her. Sliter med det problemet at jeg ikke får eksportert selve dv-materialet. Har lett meg gal etter en instilling med "eksport dv-video" eller noe sånn, men uten hell. Noen som vet hva som er galt? Det funka til morgenen idag nemlig. Men da fikk jeg det problemet med at kvaliteten ble elendig og det tok så lang tid at det ikke var verdt det. Har noen noe tips til hvilken codec som bør brukes? Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Fint om du kunne gi litt info om hva slags program du kjører. Du skriver ingenting om hva du skal eksportere til. Filformat, kamera eller andre ting. Lenke til kommentar
kri2rs1 Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Bruker Permiere 6.5, skal eksportere ca 10 min med dv materiale til en film på pc. avi/mov er egentlig det samme. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hvis du skal lage en AVI fil med full kvalitet, kan du gjøre følgende: Gå på "file - Export Timeline - Movie" velg "Settings" og trykk "Load" Her velger du Microsoft DV PAL" og trykker "OK" til du er tilbake der du kan gi navn til fila - Så får du samme kvalitet på eksport fila som på original matrialet ditt. Lenke til kommentar
kri2rs1 Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Ja, men dette tar vel udreglig mye plass og tar udreglig lang tid og eksportere. Men ingen som har svar på hvorfor ikke dv-materialet ble eksportert? Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 DV video tar 3,6MB/s - altså 1 time video tar ca 13GB. Skal du bare lagre denne og ikke krever full kvalitet, kan du lagre det i f.eks DivX. Du kan hente ned codek'en fra www.divx.com --- Men ingen som har svar på hvorfor ikke dv-materialet ble eksportert? --- Prøvde du å følge den fremgangsmåten jeg skrev opp? Det er en eksport til fil du prøver på, eller skal du ha det tilbake til kamera? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå