Howard Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Både og LG og Samsung planlegger å satse sterkere på OLED fremover – og nå kommer LGs første OLED-TV i salg. Les mer Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Dyrt, men artig Var ikke klar over at det hadde kommet såpass langt allerede Blir spennende å se hva som kommer i løpet av 2010, og ikke snakk om i 2011 Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Er det prisen som gjør at vi foreløpig ser OLED-skjermer i relativt beskjedne størrelser eller er det teknologien som ikke er moden og stabil nok enda? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hmm, om man kan veksle mellom 100% gjennomsiktighet og skjerm, så er jo mulighetene uendelige. Briller og bilruter er det første som slår meg. Hadde vært nice med et par robocop briller Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Da vil vi vell ENDELIG få TV-er med god panorering, kombinert med tilnærmet null etterslep (verken input lagg eller etterslep i selve panelet), perfekt sortnivå og optimalt flyt i bilde og overganger fra lyse og mørke toner? Da er det jo bare å glemme Plasma vs LCD og fordelene og ulempene med de to, OLED kombinerer godbitene fra begge og krydder det attpåtil med enda bedre og mer levende farger! Venter spent på når vi får se gode OLED TV-er på 50-60" (gjerne større også for min del) til rundt 18'000 - 25'000kr, da skal jeg nok pensjonere min Pioneer LX5090H! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Input lag kan man vel få med hva som helst slags panel? Det er jo avhengig av hvilken prosessering man ønsker å foreta. Forøvrig så jeg nylig en interessant test som konkludert med at det med motion resolution ikke er noe problem på moderne LCDer. Interessant, dog verd å ta med en klype salt. AtW Lenke til kommentar
Jome Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Er det prisen som gjør at vi foreløpig ser OLED-skjermer i relativt beskjedne størrelser eller er det teknologien som ikke er moden og stabil nok enda? Produsentene har nok ikke noe hastverk med å få OLED ut i butikkene. Man skal først ha solid avkastning for de milliarder man har brukt i investeringer i LCD-fabrikker/teknologi. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Frister, men jeg går for en LED fra samsung da jeg ikke gidder å vente lenger og er lei av 21"-TV. Kommer alltid noe nytt uansett. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Da vil vi vell ENDELIG få TV-er med god panorering, kombinert med tilnærmet null etterslep (verken input lagg eller etterslep i selve panelet), perfekt sortnivå og optimalt flyt i bilde og overganger fra lyse og mørke toner? Da er det jo bare å glemme Plasma vs LCD og fordelene og ulempene med de to, OLED kombinerer godbitene fra begge og krydder det attpåtil med enda bedre og mer levende farger! Venter spent på når vi får se gode OLED TV-er på 50-60" (gjerne større også for min del) til rundt 18'000 - 25'000kr, da skal jeg nok pensjonere min Pioneer LX5090H! Det bør vel skje noe i filmbransjen og med hensyn på 24p hør vi får helt perfekte panoreringer, men det er klart at OLED er svært lovende:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg