Gå til innhold

Spill PC til 8000kr +/- (Sapphire Radeon HD 4870 X2)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skulle gjerne hatt en ny spill PC nå som det nermer seg jul og trenger litt hjelp.

Til nå har jeg funnet en grei og rimelig skjerm og et "ikke så rimelig" men godt omtalt skjermkort.

Benq-g2411hd

Sapphire Radeon HD 4870 X2

Det jeg nå trenger er de andre komponentene, eventuelt ett annet skjermkort hvis det jeg alerede nevnte blir litt i overkant.

Jeg bryr meg heller ikke om kabinettet, billigst og med grei luftemuligheter er alt jeg er ute etter.

Jeg har heller ingen planer om overklokking, bare så det er sagt :)

Håper noen kan hjelp.

Mvh Alex.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4870x2 er rett og slett ikke verd penga, du får bedre ytelse med f.eks 2x4890 i crossfire til samme pris, men hovedankepunket her må være at det ikke har full støtte for kommende spill titler da det ikke har direct x11.

Rett kort vil være radeon 5870, her må du belage deg på å vente til det kommer på lager, fortrinnsvis er det best å bestille det som kommer inn først, alternativt er å kjøre crossfire av radeon 5770, rimeligere og yter bedre i de fleste spill, men er avhenging av god crossfirestøtte, samt dette krever et dyrere hovedkort for å få maks ut av det.

Men nå er radeon 5870 et meget langt kort, så i endel rimelige kabinett må det muligens litt metallklipping til for å få det til å passe. Atnech 300 er et meget godt og rimelig kabientt, hvorvidt radeon 5870 passer inn her uten modding vet jeg faktisk ikke. Så for å være på den sikre siden velger jeg å anbefale coolermaster hal722. Her kan det nok spares siden kabinettet ikke er viktig for deg, men google å se at det er mulig å få inn lange kort som 5870. Der hvor hardiskbrønner går mot hovedkortet vil det være mulig å la kortet gå inn der. Og utfra bilder så skal dette gå i et Antech 300

Skal du ha riggen umdelbart så bør det gjøres endringer for 2 x 5770, er hovedkortet som må endres , da fortrinnsvis til et med 790FX chipsett, ofrer en 2-5% ytelse så er 8x8 ok med 790x og 790gx chipsett, ca 400 - 700 kroner dyrer på hk, psu holder til crossfire av 5770.

Men bare for å ha det sagt du må klokke cpu'en noe for å kunne dra full nytte av 5870 eller 2 x 5770, dog med en black edition er dette meget enkelt. Kommer ferdig programvare som lar deg gjøre dette uten å rote i bios.

Men her kommer iallefall noe jeg mener er et godt forslag, kan som sagt gjøres noen hundre rimerelige uten å ofre vesentlig mye ytelse. Samt handle litt rundt kan spare deg noen kroner også, ta i såfall hensyn til ekstra frakt.

Asus radeon 5870

Phenom II 955 3,2 ghz (er feil at det står 3.0 ghz hos datakjeden)

MSI 770 hk - Godt budsjetthk, ikke støtte for cf

4 gb ocz gold DDR3-1333 hhz

Seagate baracuda 1 tb , 32 mb chache 7200 rpm

Corsiar 650w psu

Sony DVD brenner

coolermaster half 922m kabinett

Totalt kr 7999,-

Vil du gå for 2 x 5770 i crossfire så vil jeg anbefale bytte ut hk og skjermkort slik, for resten gjelder det samme, bortsett fra at her kan du trygt uten noen form for eventuelle modifikasjoner gå for Antech 300.

2 x asus radeon 5770

DFI 790 FX hovedkort

Totalt kr 3544,-

Dette blir kr 117 dyrere, anbefalt innsparing vil være rimeligere kabinett.

Lenke til kommentar

Takk for svaret Osse, det var veldig lærerikt.

Jeg har en i familien som ser over de komponentene du nevnte, er alltid best å få litt forskjellige synsvinkler. Han har også erfaring med overklokking og kan sikkert hjelpe meg med det også.

Så igjen, takk for meget bra svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...