..Bjørnar.. Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Har bestilt meg en demobrukt Samsung UE46B7070 til kr 13.600 fra komplett.no. Ringte og pratet med selger som kunne oppgi at det ikke skal være noe i veien med tven og at det er full garanti osv. Han oppfordret meg også til å hente den om jeg kunne slik at jeg kunne sjekke den for fysiske skader allerede i hentebua slik at jeg skulle kunne være litt tryggere. Er det noen kjente komplikasjoner ved å kjøpe demobrukte varer, spesielt tver, på komplett.no? Dette håper jeg var en god deal for meg om tven er som den skal! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Skulle ikke være problemer her, du har i realiteten akkurat samme rettigheter som ved kjøp av ny, dvs garanti og rettigheter etter kjøpsloven. Det eneste man normalt kan oppleve ved demobrukte varer er at enkelte kabler kan mangle, samt andre ubetydelige merker på at varen er brukt. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Skulle ikke være problemer her, du har i realiteten akkurat samme rettigheter som ved kjøp av ny, dvs garanti og rettigheter etter forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Da anser jeg dette som uproblematisk! Har alt fått hentemelding, utrolige 48 minutter etter at jeg bestilte! Klør i fingrene etter å komme meg avgårde nå.. Lenke til kommentar
samerk Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Har selv handlet en demovare på komplett.no. Det var ingenting med selve varen. Derimot var det noe å utsette på pakningen Det et godt kjøp mao. Vil for øvrig nevne at Komplett.no er en meget seriøs nettbutikk. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Har bestilt meg en demobrukt Samsung UE46B7070 til kr 13.600 fra komplett.no. Ringte og pratet med selger som kunne oppgi at det ikke skal være noe i veien med tven og at det er full garanti osv. Han oppfordret meg også til å hente den om jeg kunne slik at jeg kunne sjekke den for fysiske skader allerede i hentebua slik at jeg skulle kunne være litt tryggere. Er det noen kjente komplikasjoner ved å kjøpe demobrukte varer, spesielt tver, på komplett.no? Dette håper jeg var en god deal for meg om tven er som den skal! Husker noen venner av meg fikk tak i en "billig" LCD på 26" en gang. Det var i den første tiden med LCD. Den var demo, og det ble en del problemer med støy og baklys. De fikk beskjed om at det ikke ble full reklamasjonsrett, men at det ble 2 år minus det året de hadde brukt den eller noe sånt. Var jo bare tull. Husker jeg ble med og la frem lover som sier at produktet har 5 års reklamasjonsrett, og alt ordnet seg (og hu på butikken ble sur) Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Har selv en 40" Demo tv fra Komplett, esken den kom i så ut som den var spist opp av en elefant tygget på og spyttet ut igjen, tv'en så helt fin ut selv om en ikke skulle tro det og jeg er vel på andre året med tv'n nå. Lenke til kommentar
zalderach Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Har selv en 40" Demo tv fra Komplett, esken den kom i så ut som den var spist opp av en elefant tygget på og spyttet ut igjen, tv'en så helt fin ut selv om en ikke skulle tro det og jeg er vel på andre året med tv'n nå. Demovarene er som regel bare emballasje skadet. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Der har du helt rett zalderach! Det overrasket meg FÆLT, men denne tven kan umulig ha vært i bruk før jeg fikk den. Fjernkontroller og utstyr lå fremdeles i forseglet pose, tven og foten hadde på all beskyttelsesfilm, ingen av skruene til foten (som lå i egen pose) hadde antydning til merker I DET HELETATT! Hva var anderledes enn en ny tv? Embalasjen hadde en stor ripe i pappen (ikke gjennom pappen, kun utvendig kostmetisk ripe). Denne tven var rett og slett kliss ny, den er helt rå og det var et heldig knallkjøp! Har fått den igang, kalibrert den ordentlig og er virkelig rørt til tårer her jeg sitter. Første gang i mitt liv at jeg har vært direkte griseheldig med et sånt kjøp. Endret 10. november 2009 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) ødelagt embalasje, folk som har ombestemt seg etc blir demovarer selvom ikke nødvendigvis produktet har vært brukt. jeg har sikkert kjøpt 20ish demovarer og den som manglet mest var en synology nas som hadde null tilbehør, kontaktet synology som sendte meg alt tilbehøret gratis som ekspress ellers bare vært manualer eller en cd som har manglet. Endret 11. november 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Det eneste kjipe med demovarer er hvis du kjøper et produkt noen har sendt tilbake innen angrefristen pga den var defekt. Butikken ordner opp, men tar unødvendig ekstra tid. Ellers er demovarer et bra tilbud. Lenke til kommentar
Vang1 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Har også kjøpt demobrukte varer av Komplett og Netshop. Gode tilbud, og eneste som har vært "utenfor" ny vare med de har vært ett og annet fingermerke, ellers har alt vært etter boka. Har i utgangspunktet vært veldig skeptisk til slike ting, men dæven som Komplett innfridde også den gangen. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 kjøpe alle delene til en pc så åpne alle eskene og returnere på angrefrist. så plukke opp alt billigere på demovarer, da hadde vel komplett blitt fornøyd Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Har også kjøpt demobrukte varer av Komplett og Netshop. Gode tilbud, og eneste som har vært "utenfor" ny vare med de har vært ett og annet fingermerke, ellers har alt vært etter boka. Har i utgangspunktet vært veldig skeptisk til slike ting, men dæven som Komplett innfridde også den gangen. Det også! Ikke ETT fingeravtrykk, og det hadde man sett godt både på glassfoten og på det blanke rundt skjermen. Ingenting. Trur noen angret akkurat i det de kjøpte tven jeg altså, denne er så ubrukt at jeg nesten får dårlig samvittighet for å ha betalt 13.600 kr fremfor de 17.000 de egentlig skal ha. Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Har også kjøpt demobrukte varer av Komplett og Netshop. Gode tilbud, og eneste som har vært "utenfor" ny vare med de har vært ett og annet fingermerke, ellers har alt vært etter boka. Har i utgangspunktet vært veldig skeptisk til slike ting, men dæven som Komplett innfridde også den gangen. Det også! Ikke ETT fingeravtrykk, og det hadde man sett godt både på glassfoten og på det blanke rundt skjermen. Ingenting. Trur noen angret akkurat i det de kjøpte tven jeg altså, denne er så ubrukt at jeg nesten får dårlig samvittighet for å ha betalt 13.600 kr fremfor de 17.000 de egentlig skal ha. Nye ting skal være strøkne så du trenger ikke ha dårlig samvittighet,er det en ripe i esken så er det normalt med flere tusen i avslag på en så dyr ting.har selv returnert varer fordi esken ikke har vært 100% som ny,bruker man mye penger på en ting så skal alt være bra,ikke bare innholdet i esken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå