Gå til innhold

RC simulator? Hvilken er best?Hvilken kan DU anbefale?

petter268

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
RC som i racing eller som i remote control? Og evnt hva skal du simulere? Bil, båt, heli eller fly?

Personlig liker eg best RealFlight, men Phoenix skal visstnok være hakket bedre på grafikk.

Jeg skal fly Helikopter og Fly. Realflight funker ikke. Ikke med min controll. (E-sky)

Lenke til kommentar
Kjøper du RealFlight så følger det med kontroller :)

Bruker den selv, er veldig fornøyd(for det meste til helikopter).

Du kan jo evnt ta en titt her.

Er det veldig likt virkeligheten? Har også tenkt å kjøpe Cessna 182 Skyline. Tenkte jeg kunne øve med simulator først.

Lenke til kommentar

Tja. Likt og likt. Hvor likt kan det bli? :)

Det viktigste en simulator kan hjelpe deg med er stikketrening, orienteringstrening og muskelhukommelse.

- Stikketrening er at du lærer deg intuitivt hvilken stikke/bryter som gjør hva

- Orienteringstrening er når du lærer deg hva stikkene gjør i de forskjellige orienteringene(mot deg, fra deg, høyre side mot deg, venstre side mot deg, opp ned osv)

- Muskelhukommelse er når du klarer å utføre stikkebevegelser intuitivt når du ser hva som må gjøres, uten at du må bruke tid på å tenke hva du skal gjøre

Disse tre tingene gjør at du faktisk kan klare første flytur i virkeligheten uten å ødelegge modellen helt. Men uansett hvor mye trening du får, når du faktisk står og skal fly i virkeligheten så blir de fleste nervøse uansett. Og det eneste som hjelper her er å fly mer og trene mer. Men en simulator sparer absolutt inn kostnaden i deler du ellers hadde ødelagt.

Lenke til kommentar
Som hovedsaklig helikopterpilot bruker jeg phoenix-rc. Phoenix kan du oppgradere uten at det koster noe, det samme kan jeg ikke si om realflight.

Det går ann å laste ned "Dongle Emulator" for å kunne kjøre din kontroller på realflight.

jeg anbefaler sterkt E-Sky eller Realflight G4.5

+1

Jeg bruker også Phoenix, hovedsaklig til heliz, litt div. fly som avbrekk.. hehe

Liker denne mye bedre enn RealFlight...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...