Johnny2001 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Altså jeg har lagt in et bios passord på laptopen (det ble krevd under førstegangs oppsett) så har jeg glemt det passordet, og nå sist ukke fikk jeg et problem. Jeg får ikke skru av datamaskinnen uten å trekke ut strømen/bateriet eller hålde av knappen inne i 10 sek. det står " bios aplikasjonen du prøver å brukke er korupt eller eksisterer ikke. Jeg prøvde og oppdatere biosen, der kommer problemet " venligst skriv in BOIS Admin passoret " som jeg ikke har.... Hvordan kan jeg fjerne dette? jeg har vurdert å trekke ut cmos batteriet men er ikke sikker på om det hvil hjelpe og hvis det ikke gjør det får jeg bare enda støre problemer.... Det er en HP 6530b Laptop med Win Vista hvis det har noe å si Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Det var første treff på Google..... Fra Servicemanualens side 43: 1. Shut down the computer. If you are unsure whether the computer is off or in Hibernation, turn the computer on, and then shut it down through the operating system. 2. Disconnect all external devices connected to the computer. 3. Disconnect the power from the computer by first unplugging the power cord from the AC outlet and then unplugging the AC adapter from the computer. 4. Remove the battery (see Battery on page 46). 5. Remove the real-time clock (RTC) battery (see RTC battery on page 54). 6. Wait approximately 5 minutes. 7. Replace the RTC battery and reassemble the computer. 8. Connect AC power to the computer. Do not reinsert any batteries at this time. 9. Turn on the computer. All passwords and all CMOS settings have been cleared. Endret 10. november 2009 av 2mmy Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Altså det jeg sa. Lenke til kommentar
Johnny2001 Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Det fungerer ikke å ta ut cmos batteriet what do I do now? Lenke til kommentar
DeZtr0 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det fungerer ikke å ta ut cmos batteriet what do I do now? jeg antar at tok ut både bateriet og cmos bateriet? vis det ikke virker, så kan et hp serfisert verksted har et program som kan resette det. kan eventuelt hende at du må betale for det eventuelt søke på etter det samme programet. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 BIOS passordet vil forsvinne om du resetter CMOS, så altså gjør du noe feil i den prosedyren... -Stigma Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Nei, alt inkludert klokke og dato ble satt til 0, passordet derimot... Er fortsatt der. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 På HP kan du prøve å resette bios passord ved å koble fra all strøm inkludert bios batteri som beskrevet over. Deretter kortslutter du de tre punktene rett ved bios batteriet. Batteriet ligger limt på en slags flate på print kortet som er på en måte rammet inn. Det er tre elektriske punkter på den ene kanten av denne flaten. Det er disse som skal kortsluttes mot hverandre. Husk at de kan være lakkerte. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Det skal være en "jumper" i nærheten av bioschippen. Fra der den står, flytt den et hakk bortover. Skru på strøm, ikke maskinen. Så venter du ca 10-20 sek så flytter du den tilbake. Da skal det være resettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå