wolf5 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Noen har nevnt at man kan sette opp et game og bare stå som spectator. Så fremt alt er riktig så vil man da være eller bli host etterhvert som folk kommer og forsvinner. Når man da er host, så er det bare til å skaffe seg et tredje parts program som lytter på datatrafikk til og fra spillet. (uten å touche selve spillet og VAC systemet). Evt at noen lager dette. Dette programmets formål er å liste opp brukernavn og deres IP (connection). Sniffe all trafikk og få med seg brukernavn med tilhørende IP/connection. En "admin" kan da kicke disse brukerne ved å stoppe/droppe/ødelegge all kommunikasjon mot denne klienten. I teorien burde det funke så fremt ikke spillet da oppdager at det er tilkoblingsproblemer og bytter host. Dersom det for hver omgang sjekkes hvem som egner seg best som host, vil dette også ødelegge ideen da man kanskje mister rollen som host. Dersom det er host som opptrer i rollen som negotiator for ny host kan selvsagt pakkene endres slik at host forblir host. Dersom det er IWNet så hjelper det lite. Lenge leve dedicated servers... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå