Gå til innhold

Skoleoppgave om yrker etc innenfor informatikk

Oscar2010

Anbefalte innlegg

Hei vi har denne uken et prosjekt som kalles YOU-prosjekt som handler litt om hva vi vurderer som fremtidige yrker etc. Min gruppe fikk informatikk som emne i en fremføring som skal være klar til fredagen denne uken. Punktene innenfor oppgaven lyder slik:

Prosjektoppgave - arbeid i gruppen

Denne uka skal gruppene sette seg inn i et yrke og veien dit.

• Utdanningsveier – utdanningssteder, opptakskrav til studier,

• hvilke yrker/arbeidsområder gir utdanningen kompetanse til?

• Hvilke evner og egenskaper krever disse yrkene/arbeidsområdene

• Realistiske utregning av lønn første arbeidsår

• Oversiktlige/realistiske budsjetter og utregning av studielån for en studieperiode på 1 år.

o Forutsetninger: Studenten bor ikke hjemme og han/hun finansierer studiet selv. Finn ut hvor mye studielån studenten får, og hvor mye han/hun vil måtte jobbe ved siden av studiene osv.

Det meste her er mer eller mindre bare å søke på, men det er litt vanskelig å finne litt konkrete svar. Blant annet når det gjelder lønn og budsjett osv. Er det noen som kan hjelpe når det gjelder noen av disse punktene?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Hei vi har denne uken et prosjekt som kalles YOU-prosjekt som handler litt om hva vi vurderer som fremtidige yrker etc. Min gruppe fikk informatikk som emne i en fremføring som skal være klar til fredagen denne uken. Punktene innenfor oppgaven lyder slik:

Prosjektoppgave - arbeid i gruppen

Denne uka skal gruppene sette seg inn i et yrke og veien dit.

• Utdanningsveier – utdanningssteder, opptakskrav til studier,

• hvilke yrker/arbeidsområder gir utdanningen kompetanse til?

• Hvilke evner og egenskaper krever disse yrkene/arbeidsområdene

• Realistiske utregning av lønn første arbeidsår

• Oversiktlige/realistiske budsjetter og utregning av studielån for en studieperiode på 1 år.

o Forutsetninger: Studenten bor ikke hjemme og han/hun finansierer studiet selv. Finn ut hvor mye studielån studenten får, og hvor mye han/hun vil måtte jobbe ved siden av studiene osv.

Det meste her er mer eller mindre bare å søke på, men det er litt vanskelig å finne litt konkrete svar. Blant annet når det gjelder lønn og budsjett osv. Er det noen som kan hjelpe når det gjelder noen av disse punktene?

Takk for svar

Ok, litt gammel tråd. Men kan da svare på det jeg vet om det. Ikke at det er utrolig mye.

Utdanningsveier: UiO, UiT, NTNU, mener at UiB også har det. Opptakskrav er vel et par realfag, R1 eller S1 og S2 mener jeg å huske at det er på UiO. Karaktermessig er det alt fra alle kommer inn til i trondheim hvor det er rundt 4,5 eller noe sånt mener jeg å huske.

Yrker: http://www.uio.no/studier/program/inf-ba/o...emuligheter.xml

evner/arbeidsområder: les studieplanene til de forskjellige programmene rundt omkring. Litt programmering. kjennskap til forskjellig systemer og teknologier.

Studielån: ca. 87 000 får jeg vel i år. ikke all verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...