qrs Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg er på utkikk etter en pc til stuebruk. Den skal kobles til tv-en permanent og være liten nok til å passe fint inn i stereobenken slik at det er lettvint å se bilder, video og nett-tv på tv-skjermen. Men så er det så vanskelig å finne hva som måtte passe. Går ut i fra at jeg må ha trådløst tastatur og mus evt. tastatur med touchpad. Pcen bør også ha en relativt stor harddisk med plass til mye bilder/video. Blue-ray er vel også greit å ha. Er det noen som har tips/anbefalinger til hva jeg bør kjøpe og hva jeg bør se etter og tenke på? Har en bærbar pc hjemme med mediasenter og fjernkontroll. Dette er en fin og lettvint funksjon når jeg f.eks bare skal se nett-tv eller vise bilder/privatvideo. Kan man få dette med en stasjonær pc? Ser at mange her setter sammen pc selv men det tror jeg blir for mye arbeid. Jeg vil helst ha en som er klar til bruk uten for mye styr! Lenke til kommentar
Osse Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Er vel greit å gå enten til multicom eller netshop, de bygger etter dine spesifiaksjoner. Multicom tar kr 1000,- dette inkluderer garanti på riggen, netshop tar kr 370,- her er det kun delegarantien som gjelder. Du nevner ingenting om at den skal takle spill, eller om den også skal kobles til et souroundanlegg. Men det første en bør tenke på er at den skal være støysvak. Og det er ikke så dumt å ha et tv kort i den for opptak av program du ønsker. Du never heller ikke hvor mye du ønsker å bruke. De mer rimelige kabinetter som dette, vil kreve at du selv modder stille vifter i stede for den der 60mm vifta bak der, multicom har ikke det jeg vil kalle støysvake vifter. Nå er det vel ikke noe problem å skifte vifter selv, grunnen til jeg tar frem akkurat dette kabinettet er at det har ferdig multicard reader, fjernkontroll og display. Neste kabinett som er anbefalt og tester sier er støysvak, med mye bedre kjøleløsning og som uansett ikke er vanskelig å få støysvakt er dette., dyrere, men meget enklere å få støysvakt. Ønsker du å gå helt ned i budsjettklassen så er det vel kun et alternativ når det gjelder kabinett dette., det har 80 mm vifteplasser og er derfor rimelig enkle å få støysvakt, men har ikke fjernkontoll, legger du dette til så er det ikke så billig uansett. Om du trenger fjernkontroll, tja godt men dyrt alternativ er et blåtann tastatur som dette. Men uten en prisramme er det vanskelig å sette opp et forslag. Endret 10. november 2009 av Osse Lenke til kommentar
qrs Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Jeg skal ta en titt på det du nevnte her. Har ikke tenkt på at det var mulig å få det satt sammen etter hva jeg faktisk ønsker. Tenkte mer på en ferdig løsning, men dette er sikkert smartere. Må tenke litt over hvor mye jeg vil bruke og hvorvidt souroundanlegg er aktuelt (vil helst ikke ha så mange flere dingser i hus og mange høytalere byr meg i mot...). Men jeg skal forsøke å tenke gjennom det. Tusen takk for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
Osse Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Grunnen til at jeg never souroundanlegg har litt med støtte for lyd over hdmi, har du steroanlegg så holder det med et 785g hovedkort med integrert grafikkort, dette holder ikke dersom du skal spille, osv. Regnser jo med at du har steroanlegged koblet til tv ?, spørsmålet blir jo mer om det er stero eller souround Endret 10. november 2009 av Osse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå