Gå til innhold

AMD den store stygge dyre ulven.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal ha me ny PC.  

Bør jeg kjøpe Intel eller AMD prosessor da?

Hvem er billigst?

'

Ja, du skal kjøpe den som er best. En cpu med voldsom kraft og effektivitet. Kort og godt - kjøp en AMD. Den er ISO2003 sertifisert, og Nemko har den inne til godkjenning nå. Med andre ord -glem Cyrix!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk(slike som meg til dømes) prøver å poste fornuftige svar i denne tråden, når han som startet tråden ikke har skjønt noen ting. Jeg gidder såvidt kommentere den første posten.

Det at AMD sin nyeste og dyreste CPU er dyrere enn en Intel CPU som hverken er dyrest eller raskeste fra Intel, snur ikke verden på hodet. Det at en XP2400+ er 900kr billigere enn P4 2,4Ghz setter derimot pris/ytelse i et mer fornuftig lys.

Jeg har en setning som oppsummerer denne tråden og den posten som startet showet:

DET BLIR FOR DUMT

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Nå har jammen verden snudd helt, uten at alle har fått med seg det. Ser at mange fortsatt sverger til AMD for den gir mer ytelse for pengene, mens realiteten er at AMD er optil dobbelt så dyr som Intel når det gjelder samme ytelse.  

XP3200 er jo svakere enn P4 2,8 800, men den koster jo 4.545,- mot P4 til  2.725,- hos komplett. Så nå fatter jeg ikke hvem som investerer i AMD.

Du bare måtte be om bråk. Noen synes AMD er bra og noen synes Intel er bra, ferdig med det. Det kan jo sammenlignes med 2 fotball lag. Folk heier på det laget "DE" synes er best!!

:yes::yes:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Vil bare si at jeg en 3200+ og en p4 3.0 prescott . De har identisk ram og hard disk .Gpu Scoren i aquamark er standard 7256 og 7620. Med ca den samme overclocken blir det litt jevnere 9258 og 9608. Jeg veit ikke hvor realistisk denne testen er men det er ikke mulig og merke noen forskjell når jeg bruker maskina.

Lenke til kommentar

Festlig diskusjon.

Likte spesielt godt det partiet der folk begynte slenge dritt om notasjon av klokkefrekvens i signaturen til andre debbatanter. Godt man har riktige prioriteringer her i livet. Det motsatte kjønn står nok i kø for å formere seg med disse verdige voktere av det edleste naturen har å by på: Prosessorkraft!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...