QTC Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 [sitat: Men men Intel er vel litt "kukforlenger" for enkelte som innbiller seg att man "kan få seg dame", med sin 3.0 Ghz P4 ,om ikke annet skryte til kompisen om sin glinsende nye P4/Pnis] hehehe dere ble provosert hææ D var D som var meningen Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Ikke for å ta alle under en kam ,men mange av dere amd gutter hisser dere opp så snart det blir en disk om dette og henviser til tester med kommentaren amd moser intel, eller amd rules dette synest jeg rett og slett er for dumt, og lurer på om årsaken ligger i at det er flere såkalte fjortiser der en i intel leiren der sa du det...akkurat det tror jeg også! Hvorfor skulle det være det? Ser ingen annen grunn enn at det er billigere og at "fjortisser", som forøvrig er en tilstand, ikke alder, er fattigere? Som sagt... prosentandeler er mer fornuftig. Nei. Hvor mye penger man har spiller vel liten rolle, burde det gjøre ihvertfall. Man kjøper jo det som gir mest for pengene, det gjelder vel alle ting. Hvor produktene holder lik kvalitet riktignok. Prosentandeler er mer fornuftig enn hva? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 [sitat: Men men Intel er vel litt "kukforlenger" for enkelte som innbiller seg att man "kan få seg dame", med sin 3.0 Ghz P4 ,om ikke annet skryte til kompisen om sin glinsende nye P4/Pnis] hehehe dere ble provosert hææ D var D som var meningen Nei jeg ble ikke provosert, men synest sånne innlegg er så bak mål og til de grader barnslige at jeg har ikke ord. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 For det første.. amdmb.com er _ikke_ en amd fabrikksite.. for det andre så slår amd'en også på fabrikkhastighet P4'en. Så nå får du rulle inn. ok så sier vi det da men hva med testene som anandtech har der slår jo p4 amd med henholdsvis 17/5 og 15/4 det skulle vel bevise det motsatte og samtidig bevise at slike tester er ubrukelige da de er helt avhengig av øyet som ser, personelig driter jeg i hva som er hva så lenge jeg har et system som jeg er fornøyd med. Ikke for å ta alle under en kam ,men mange av dere amd gutter hisser dere opp så snart det blir en disk om dette og henviser til tester med kommentaren amd moser intel, eller amd rules dette synest jeg rett og slett er for dumt, og lurer på om årsaken ligger i at det er flere såkalte fjortiser der en i intel leiren Kan være enig med deg i at visse folk hisser seg opp.. innrømmer at jeg gjør det selv når folk kommer med litt usaklige innspill. Uansett som jeg sa.. jeg kjøper amd fordi det er billigere enn intel. Og sånn vil det fortsatt være Noen er økonomiske, andre gir beng Det kan du jo si, men skal jeg ha en mecedes gir jeg jo beng i at jeg kunne fått 10 lada for samme prisen. Lenke til kommentar
QTC Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 [sitat: Men men Intel er vel litt "kukforlenger" for enkelte som innbiller seg att man "kan få seg dame", med sin 3.0 Ghz P4 ,om ikke annet skryte til kompisen om sin glinsende nye P4/Pnis] hehehe dere ble provosert hææ D var D som var meningen Nei jeg ble ikke provosert, men synest sånne innlegg er så bak mål og til de grader barnslige at jeg har ikke ord. Du snekker`n ,,, en vis grad av sannhet er D nok i mitt innlegg siden sånne som deg blir så til de grader provosert att de nærmest köker over av sinne... Jeg står forsatt ved mine ord , om enn noe "nedtonet" Og en ting til , kom ikke her med den der "barnslighetsdefinisjonen" til meg ,, antagelivis er jeg både eldre og har mere livserfaring enn deg din "guttevalp" .... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 For det første.. amdmb.com er _ikke_ en amd fabrikksite.. for det andre så slår amd'en også på fabrikkhastighet P4'en. Så nå får du rulle inn. ok så sier vi det da men hva med testene som anandtech har der slår jo p4 amd med henholdsvis 17/5 og 15/4 det skulle vel bevise det motsatte og samtidig bevise at slike tester er ubrukelige da de er helt avhengig av øyet som ser, personelig driter jeg i hva som er hva så lenge jeg har et system som jeg er fornøyd med. Ikke for å ta alle under en kam ,men mange av dere amd gutter hisser dere opp så snart det blir en disk om dette og henviser til tester med kommentaren amd moser intel, eller amd rules dette synest jeg rett og slett er for dumt, og lurer på om årsaken ligger i at det er flere såkalte fjortiser der en i intel leiren Kan være enig med deg i at visse folk hisser seg opp.. innrømmer at jeg gjør det selv når folk kommer med litt usaklige innspill. Uansett som jeg sa.. jeg kjøper amd fordi det er billigere enn intel. Og sånn vil det fortsatt være Noen er økonomiske, andre gir beng Det kan du jo si, men skal jeg ha en mecedes gir jeg jo beng i at jeg kunne fått 10 lada for samme prisen. mercedes i nordland er dårlig kombo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 For det første.. amdmb.com er _ikke_ en amd fabrikksite.. for det andre så slår amd'en også på fabrikkhastighet P4'en. Så nå får du rulle inn. ok så sier vi det da men hva med testene som anandtech har der slår jo p4 amd med henholdsvis 17/5 og 15/4 det skulle vel bevise det motsatte og samtidig bevise at slike tester er ubrukelige da de er helt avhengig av øyet som ser, personelig driter jeg i hva som er hva så lenge jeg har et system som jeg er fornøyd med. Ikke for å ta alle under en kam ,men mange av dere amd gutter hisser dere opp så snart det blir en disk om dette og henviser til tester med kommentaren amd moser intel, eller amd rules dette synest jeg rett og slett er for dumt, og lurer på om årsaken ligger i at det er flere såkalte fjortiser der en i intel leiren Kan være enig med deg i at visse folk hisser seg opp.. innrømmer at jeg gjør det selv når folk kommer med litt usaklige innspill. Uansett som jeg sa.. jeg kjøper amd fordi det er billigere enn intel. Og sånn vil det fortsatt være Noen er økonomiske, andre gir beng Det kan du jo si, men skal jeg ha en mecedes gir jeg jo beng i at jeg kunne fått 10 lada for samme prisen. mercedes i nordland er dårlig kombo Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 [sitat: Men men Intel er vel litt "kukforlenger" for enkelte som innbiller seg att man "kan få seg dame", med sin 3.0 Ghz P4 ,om ikke annet skryte til kompisen om sin glinsende nye P4/Pnis] hehehe dere ble provosert hææ D var D som var meningen Nei jeg ble ikke provosert, men synest sånne innlegg er så bak mål og til de grader barnslige at jeg har ikke ord. Du snekker`n ,,, en vis grad av sannhet er D nok i mitt innlegg siden sånne som deg blir så til de grader provosert att de nærmest köker over av sinne... Jeg står forsatt ved mine ord , om enn noe "nedtonet" Og en ting til , kom ikke her med den der "barnslighetsdefinisjonen" til meg ,, antagelivis er jeg både eldre og har mere livserfaring enn deg din "guttevalp" .... HA HA , det er minst 30 år siden sist jeg ble kalt for det. dessuten må jeg si at jeg ikke koker over eller er opprørt i det hele tatt, men at innlegget ditt var barnslig Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Ikke for å ta alle under en kam ,men mange av dere amd gutter hisser dere opp så snart det blir en disk om dette og henviser til tester med kommentaren amd moser intel, eller amd rules dette synest jeg rett og slett er for dumt, og lurer på om årsaken ligger i at det er flere såkalte fjortiser der en i intel leiren der sa du det...akkurat det tror jeg også! Hvorfor skulle det være det? Ser ingen annen grunn enn at det er billigere og at "fjortisser", som forøvrig er en tilstand, ikke alder, er fattigere? Som sagt... prosentandeler er mer fornuftig. *kremt* nå skal vi vel ikke gå inn på aldersgrupper/tilstand til de som kjøper. Noen har brukt intel og brent seg på det. For så å bytte til AMD og omvendt. Sånn vil det alltid være. Akkurat nå syns jeg dette bygger seg til noe som ligger langt ifra thread'ens egentlige spørsmål. Så finn på noe konstruktivt før dere poster er dere snille? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 For å begynne med det som denne tråden handler om... Jada, Xp3200+ er dyrere enn Intel sin toppmodell. Og ja, alt tyder på at den generelle ytelsen til en P4 3.0 ghz er bedre. Dette er kanskje ikke cpu'en sin fortjeneste alene, men det faktum at Intel med sitt I875 brikkesett har klart å lage et sytem som balanserer de forskjellige komponenten meget godt. Her brukes tilgjengelig minnebåndbredde meget godt f.eks. Så i skrivende stund kan vi kanskje rett og slett si at Intel gir det beste kjøpet i High-end klassen. Går vi litt lenger ned i pris kan vi kanskje diskutere litt mer. Syns at Amd gir mye for pengen her. F.eks. en Xp 2500+ til rundt 900 kr er et meget godt kjøp. Denne kan jo klokkes en del også... så kjøperen får et oppegående system til en billig penge. Dette veier nok tungt for en del forbrukere. Så må man tenke seg litt om. Kjører man mange programmer med støtte for f.eks. SSE2, så ville det kanskje være dumt å kjøpe Amd bare fordi de er litt billigere. Benchmarks! Hva med de? Mange teorier om at disse blir "tilpasset" en spesiell fabrikat. Hva så? Så vidt jeg veit så er Intel markedsleder med ganske klar margin. Er kanskje ikke så dumt om testene tar utgangspunkt i disse da? De som lager programmer vil vel at flest mulige skal bli fornøyd med produktet deres. De fleste går nok for dette og bruker nye teknologier som passer markedsleder på Hw istedet for å gjøre minoritetsgrupper happy-happy? Når det gjelder Amd sine Athlon prosessorer så syns jeg at disse og den teknologien de representerer såvidt begynner å sakke akterut. Det er på tide med nytenking, og jeg gleder meg stort til Hammer prosessorene kommer inn på markedet for fullt. Skal bli moro å se hvilke løsninger disse klarer å fremprovosere. Litt konkuranse i markedet er bare sunt det. Dette må vel alle være enige i? Jeg må si at etter å ha lest denne tråden så begynner jeg å tvile på at det finnes mer enn kun få personer (i denne tråden) som kan si at de oppfører seg som godt voksne. ... Og en ting til , kom ikke her med den der "barnslighetsdefinisjonen" til meg ,, antagelivis er jeg både eldre og har mere livserfaring enn deg din "guttevalp" .... Beklager at jeg tok deg med på denne måten.(Pleier ikke gjøre sånt). Du blir sikkert forbanna på meg nå. MEN dette er skrekkeksempel på hva jeg mener. Hadde du bare levd opp til det du skriver her så skulle jeg ikke sagt noe, men du har kommet med noen av de mest barnslige innspillene her... (min personlige mening da) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Må si meg veldig enig i det du skriver Eriond. Det er vel ikke tvil om at athlon/barthon prosessorn er tynt til det siste og er moden for utskifting, og det er vel heller ikke tvil om at amd klarer å komme opp med noe nytt og bedre, dette vil jo gagne alle uansett om man bruker intel eller amd sin prosessor. Konkuranse er sunnt og tjener oss forbrukere. Jeg har nevn det tidligere og kan godt gjenta det igjen, vist vi fikk litt mindre av innlegg av typen "amd moser intel" eller "intel er best" hadde det vert lettere og få en saklig disk om emnet. Jeg har selv begge systemer og kan ikke påberope at det ene er så mye bedre enn det andre. Kommer amd med et nytt og bedre system må jo intel svare og omvendt og det er jo det vi vil, så vi får håpe på en langvarig og god konkuranse mellom dem så vi får bedre og bedre produkter. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Gleder meg til å se hva den nye 64 bits CPU til AMD kan gjøre. Jeg har de 4 siste årene oppgradert maskinen min hver desember(julegave til meg selv), og i desember i fjor ble det p4 2.53 mens året før så ble det XP1800+. Hva det blir i år har jeg ikke bestemt meg for. Men jeg lurer på om Intel vil komme med en desktop versjon av Pentium M på 3-4 Ghz. Det ville vært rått med den ytelsen de har på sin 1.6 Ghz. (et hint om hva som er mulig) Heia Cyrix Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Hva det blir i år har jeg ikke bestemt meg for. Men jeg lurer på om Intel vil komme med en desktop versjon av Pentium M på 3-4 Ghz. Det ville vært rått med den ytelsen de har på sin 1.6 Ghz. (et hint om hva som er mulig) Heia Cyrix Det gjør den ikke. http://www.theinquirer.net/?article=9652 Lenke til kommentar
bangbang Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Syns det er like gøy hver gang det er diskusjon om AMD vs INTEL. Da tar jeg frem popkornet og nyter morsomheten. Tilbake til tråden... har kvaliteten noe å si om prisen da? Varer en Intel prosessor lengre enn en AMD? Produserer den mindre varme etc? Slike faktorer har kanskje en del å si om prisen. Skal ihvertfall kjøpe meg en p4 3Ghz til høsten Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Syns det er like gøy hver gang det er diskusjon om AMD vs INTEL. Da tar jeg frem popkornet og nyter morsomheten. Tilbake til tråden... har kvaliteten noe å si om prisen da? Varer en Intel prosessor lengre enn en AMD? Produserer den mindre varme etc? Slike faktorer har kanskje en del å si om prisen. Skal ihvertfall kjøpe meg en p4 3Ghz til høsten Vet ikke om den "varer" lengre, men mener å ha vert borti det en plass at intel sine prosessore er dyrere å produsere Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Som jeg sa i en av de første postene "vær så snill, ikke la dette bli en Intel vs AMD tråd" , men tror du F*EN ikke det ble det likevel? Skulle vært skuddpremie på folk som laget slike tråder... Lenke til kommentar
pskard Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Et par korte ord fra meg da... GENERELT SETT: AMD sin TPI er +- ensbetydende med Intel MHz. Ok, på lave TPI/MHz er TPI noe raskere, og på høye MHz (3 GHz+) er bildet mer blandet. Med 800 FSB ligger nok Intel litt bedre an. I alle tilfeller er marginene så små at de må måles med testprogrammer. De fleste testene en foretar er syntetiske tester hvor det er utstrakt optimaliseringer fra de store selskapene. Se f.eks. saken med Sysmark 2002.... Derfor vil jeg anbefale folk å se på tester der en bruker faktiske programmer som Maya, Lightwave, QIII, Half-Life osv. Noe av det mest latterlige jeg ser er folk som ser på minneytelse og bruker det som argument for at X er bedre enn Y... Snakk om ikke å forstå at (høy) minnebåndbredde ikke er det samme som bra faktisk ytelse! Mitt råd er følgende: Ta de pengene du har på CPU og hovedkort og se hva du får for det!! AMD XP TPI = Intel P4 MHz (+- 5%) P4 2.4 GHz er ca like rask som en XP 2400+ og en XP 3000+ er ca like rask som en 3.0 GHz P4. Det er IKKE IKKE IKKE store forskjeller! Dersom noen sier noe annet vet de rett og slett ikke hva de snakker om, eller de fokuserer på enkelte separate aspekter ved CPU-ene. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Syns det er like gøy hver gang det er diskusjon om AMD vs INTEL. Da tar jeg frem popkornet og nyter morsomheten. Tilbake til tråden... har kvaliteten noe å si om prisen da? Varer en Intel prosessor lengre enn en AMD? Produserer den mindre varme etc? Slike faktorer har kanskje en del å si om prisen. Skal ihvertfall kjøpe meg en p4 3Ghz til høsten Vet ikke om den "varer" lengre, men mener å ha vert borti det en plass at intel sine prosessore er dyrere å produsere P4 har vel større die enn Athlon så det har vel mye med dette å gjøre. Varme? tja, kan jo være et argument. Hvor lenge en cpu varer er vel neppe relevant da de er utdaterte lang tid før de "dør av alderdom". Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Nå har jammen verden snudd helt, uten at alle har fått med seg det. Ser at mange fortsatt sverger til AMD for den gir mer ytelse for pengene, mens realiteten er at AMD er optil dobbelt så dyr som Intel når det gjelder samme ytelse. XP3200 er jo svakere enn P4 2,8 800, men den koster jo 4.545,- mot P4 til 2.725,- hos komplett. Så nå fatter jeg ikke hvem som investerer i AMD. Off, det er jo fordi Den er nylig lansert, prøv heller å gå ned i gradene og se at (Hos PSdata) Xp2500 koster 800,- og P4 2,6GHz koster over 2000,- Sikkert flere som har antydet dette tidligere i posten, men jeg har ikke orket å se gjennom alt Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Hver sin smak....det går ikke ann å prøve å bevise for hverandre her inne hvem som er best....det er rett og slett en smaksak.....amd sine prosessorer kan til tider være en del billigere enn intel sine men det er da ingen grunn til å lage milevis med poster på enda en intel vs amd tråd vel.....begynner å bli rimelig lei nå...popkorntiden for meg ble ferdig etter de første hundre trådene som denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg