Gå til innhold

AMD den store stygge dyre ulven.

Anbefalte innlegg

Tøv .. ikke mye merkevarebygging i dataverdenen , ja industrien er såpass ny att det fortsatt ikke har utkrystalisert seg noen spesielle merker/logoer som har noe nevneverdig bedre kvalitet enn andre...

Ingen merkevarebygging i datavedenen? har du aldri sett en intel (eller amd for den sakens skyld) reklame? er sikker på at du vet hvordan "intel-lyden" er, hørt i reklame på tv/radio, nesten garantert.

Dessuten så går merkevarebygging på å implementere oppfatningen om kvalitet og tilhørighet rundt produktet i folks bevisthet. (kortfattet) ikke nødvendigvis den reelle kvaliteten, men oppfatningen av at et produkt er bedre enn ett annet.

Og lage/skape ett "godt" merke er noe som går over tiår og ikke over 2-5 år...

Hvordan kan du påstå noe slikt? begrunnelse? Da dette er avhengig av hvor godt markedsføringsapparatet rundt produktet fungerer. så det er ikke noe sted hverken opplest eller vedtatt at det ikke går ann å bygge opp et merkevare på 2-5 år.

Ja de fleste såkalte datamerkene er skapt i senere tid og vil i følge mine definisjoner ikke bli såkalte "høyverdige" brands før det har gått mange tiår...

Dine definisjoner ja, men ikke gå i fellen for å forfekte at dette er universelle oppfatninger som gjelder på generelt grunnlag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter det Mad Wolf Magnux og jeg har sagt, så synes jeg det bør være EOD (End Of Discussion).

TAKK! Les mange tester så får dere et noenlunde bilde hvordan ståa er og kan avgjøre deretter.

:yes::yes:

Disse diskusjonene blir igrunn mer og mer uinteressante jo oftere de kommer...

De stakkarne som skal prøve og bestemme seg, og som kommer til hardware.no sitt forum for hjelp kan jo bare glemme det, her er det kun krangling og usakligheter som står i fokus! Den ekspertise som de er ute etter er det ingen her som innehar uansett.

Lenke til kommentar
"]Og vis du vil lese testen så har du den her:  

http://www.amd.com/us-en/Processors/Produc...34_3750,00.html

Gjør bare for ordens skyld oppmerksom på at du her har funnet den eneste testen der den slår p4 3,0 , og den er jo laget av amd, ergo lite troverdig. Fakta er at 3,o er bedre en 3000xp i de fleste tester at differansen ikke er stor er en annen sak men å hente frem en enkel test som er laget av den ene produsenten blir som sagt lite troverdig.

Jeg ser på feks anandtech. com der har de en test av xp 3000+ mot P4 3,06, denne testen er delt i 22 deler av disse vinner P4 17 og xp 5.

Så har de en test av P4 3,0 mot amd xp3000+ denne er delt i 18 deler der P4 vinner 15 og xp 3. Dette viser jo noe helt annet enn den firma testen til amd.

Lenke til kommentar
Nå har jammen verden snudd helt, uten at alle har fått med seg det. Ser at mange fortsatt sverger til AMD for den gir mer ytelse for pengene, mens realiteten er at AMD er optil dobbelt så dyr som Intel når det gjelder samme ytelse.

XP3200 er jo svakere enn P4 2,8 800, men den koster jo 4.545,- mot P4 til 2.725,- hos komplett. Så nå fatter jeg ikke hvem som investerer i AMD.

Snudd :-?

Når jeg ser en AMD XP2400+ til den nette sum av 745,- på http://www.psdata.no/ og sammenligner den med en Intel av samme kaliber noe som skulle bli en Pentium 4 2,4 Ghz som koster ca 1600,- så skulle prisforskjellen på nesten 900,- være nok argumentasjon for normale mennesker til og kjøpe seg en AMD prosessor...

Ja ett hvert "fornuftig" menneske med "normal" økonomi og foretningsans

skjønner da att og kaste vekk 900,- er ulønnsomt ;)

Att enkelte individer mangler både fornuft og økonomisk sans men heller satser på å sløse vekk tusenlappen bare for å ha "skrytefaktoren" Intel i sitt system, ja det er meg fullstendig ubegripelig... :-?

Men men Intel er vel litt "kukforlenger" for enkelte som innbiller seg att man "kan få seg dame", med sin 3.0 Ghz P4 ,om ikke annet skryte til kompisen om sin glinsende nye P4/Pnis ...

Innlegg som dette må jo vere skrevet av en person med store problemer og som samtidig lider av det som på godt norsk kalles sjalusi.

Å påstå at noen er "tilbakestående# fordi de velger en intel prosessor er noe av det dummeste jeg noen gang har lest, og er det noen som har prob med tissen må det vel vere vedkommende som har skrevet overnevnte innlegg siden han tar det opp.

Ser heller ikke hvordan en intel prosessor skall kunne skaffe noen flere damer , det er jo så sykt at jeg tror du bør få deg en grundig legesjekk, jeg betaler med glede legeregningen :o :o :o :o

PS: når du event blir frisk og vokser opp og blir stor nok får du deg sikkert dame du også, på tross av amdèn :lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Hey hey hey ... man sjekker ikke damer med stakkarslige små CPUer. Damene vi ha rå maskulin kraft, ikke sant? Vel ... skaff dere et system med skikkelig power i; AMD 2x MP2800+ , 8x XeonMP Opteron 244 eller noe med Sun UltraSPARC. DAAAaa skal dere se at damene formelig står i lang kø utenfor døra :lol::lol:

Lenke til kommentar
load. Men jeg har fortsatt til gode å se intel slå amd på tallknusing og opengl :)

End of Discussion

hø? Quake er da Open GL og P4 dozer AMD i det.

Ta en liten titt f.eks

her

http://www.ocaddiction.com/reviews/video/r...r9700/pg3.shtml

eller

http://www.amdmb.com/article-display.php?A...ID=208&PageID=2

så kan det jo hende du innser at du kanskje hadde litt feil mht. til at P4 doser AMD? :)

Lenke til kommentar
load. Men jeg har fortsatt til gode å se intel slå amd på tallknusing og opengl :)

End of Discussion

Ta en liten titt f.eks

her

eller

så kan det jo hende du innser at du kanskje hadde litt feil mht. til at P4 doser AMD? :)

Hvem som gjør hva er egentlig uintresangt da dette ikke har noen reell betydning i praksis, men jeg vil bare nevne at de testene du viser til ikke kan tas helt seriøst da det i den ene testen brukes en p4 1,8 mot en xp klokket til 2000+ og den andre er en ren firmatest fra amd, hdde ikke tatt den seriøst om den kom fra intel heller.

Lenke til kommentar

Det virker nyttesløst å prøve å si ting til fjortissene i dette forumet, det er det dere er dere som fortsatt diskuterer denne saken. For dere drar alle frem tester som viser hvor mye bedre deres "helt" er. Skjønner dere ikke nå at tester er ubrukelige, så er det noe galt med dere.

At dere i det hele tatt krangler om dette, viser en total mangel på aksept i det virkelige liv. Skjerp dere... vær bedre enn de andre og innrøm at... joda, kanskje konkurrenten ikke er så aller verst allikevel. Dere vet det, men dere tør bare ikke innrømme det. Bare tenk hvis AMD eller Intel hadde monopol? Skrekk og gru... vær glad det er konkurranse.

Nå avslutter jeg abb. på denne tråden, så dere får bare krangle så mye dere vil. Men ingen kommer til å vinne denne saken uansett.

Lenke til kommentar
Det virker nyttesløst å prøve å si ting til fjortissene i dette forumet, det er det dere er dere som fortsatt diskuterer denne saken. For dere drar alle frem tester som viser hvor mye bedre deres "helt" er. Skjønner dere ikke nå at tester er ubrukelige, så er det noe galt med dere.

At dere i det hele tatt krangler om dette, viser en total mangel på aksept i det virkelige liv. Skjerp dere... vær bedre enn de andre og innrøm at... joda, kanskje konkurrenten ikke er så aller verst allikevel. Dere vet det, men dere tør bare ikke innrømme det. Bare tenk hvis AMD eller Intel hadde monopol? Skrekk og gru... vær glad det er konkurranse.

Nå avslutter jeg abb. på denne tråden, så dere får bare krangle så mye dere vil. Men ingen kommer til å vinne denne saken uansett.

Du har rett i det, jeg sa ikke at intel sugde osv. Men det jeg vil fram til er at cpuene har hver sine ting de er gode på .. amd er generellt gode til gaming og lignende, og Intel har fenomenale servere. Sånn skulle det forblitt :) Syns nå jeg.. Hadde intel vært billigere hadde jeg kjøpt det. Sånn er det nå engang her i verden

Lenke til kommentar

Du har rett i det, jeg sa ikke at intel sugde osv. Men det jeg vil fram til er at cpuene har hver sine ting de er gode på .. amd er generellt gode til gaming og lignende, og Intel har fenomenale servere. Sånn skulle det forblitt :) Syns nå jeg.. Hadde intel vært billigere hadde jeg kjøpt det. Sånn er det nå engang her i verden

Intel fenomenale servere?

Xeon blir jo totalt most av Opteron jfr tester. :lol:

Lenke til kommentar

Intel fenomenale servere?

Xeon blir jo totalt most av Opteron jfr tester. :lol:

OMFG... her har vi en som retter tilliten sin mot tester igjen. Les litt flere av postene i denne tråden, så ser du hvor dumt det høres ut for oss det du nettopp sa.

Well duh! Det var derfor jeg skrev "jfr tester. :lol: "

Men jeg lurer litt på hva du mener. Stoler du ikke på RealWorld benchmarks? Så lenge man vet hva testene gjør så er det jo lett å trekke konklusjoner.

Lenke til kommentar

End of Discussion

Ta en liten titt f.eks

her

eller

Hvem som gjør hva er egentlig uintresangt da dette ikke har noen reell betydning i praksis, men jeg vil bare nevne at de testene du viser til ikke kan tas helt seriøst da det i den ene testen brukes en p4 1,8 mot en xp klokket til 2000+ og den andre er en ren firmatest fra amd, hdde ikke tatt den seriøst om den kom fra intel heller.

For det første.. amdmb.com er _ikke_ en amd fabrikksite..

for det andre så slår amd'en også på fabrikkhastighet P4'en. Så nå får du rulle inn. :)

Lenke til kommentar

End of Discussion

Ta en liten titt f.eks

her

eller

for det andre så slår amd'en også på fabrikkhastighet P4'en. Så nå får du rulle inn. :)

ok så sier vi det da men hva med testene som anandtech har der slår jo p4 amd med henholdsvis 17/5 og 15/4 det skulle vel bevise det motsatte og samtidig bevise at slike tester er ubrukelige da de er helt avhengig av øyet som ser, personelig driter jeg i hva som er hva så lenge jeg har et system som jeg er fornøyd med. Ikke for å ta alle under en kam ,men mange av dere amd gutter hisser dere opp så snart det blir en disk om dette og henviser til tester med kommentaren amd moser intel, eller amd rules dette synest jeg rett og slett er for dumt, og lurer på om årsaken ligger i at det er flere såkalte fjortiser der en i intel leiren :shrug:

Lenke til kommentar

ok så sier vi det da men hva med testene som anandtech har der slår jo p4 amd med henholdsvis 17/5 og 15/4 det skulle vel bevise det motsatte og samtidig bevise at slike tester er ubrukelige da de er helt avhengig av øyet som ser, personelig driter jeg i hva som er hva så lenge jeg har et system som jeg er fornøyd med. Ikke for å ta alle under en kam ,men mange av dere amd gutter hisser dere opp så snart det blir en disk om dette og henviser til tester med kommentaren amd moser intel, eller amd rules dette synest jeg rett og slett er for dumt, og lurer på om årsaken ligger i at det er flere såkalte fjortiser der en i intel leiren :shrug:

Kan være enig med deg i at visse folk hisser seg opp.. innrømmer at jeg gjør det selv når folk kommer med litt usaklige innspill. Uansett som jeg sa.. jeg kjøper amd fordi det er billigere enn intel. Og sånn vil det fortsatt være :) Noen er økonomiske, andre gir beng :)

Lenke til kommentar
Ikke for å ta alle under en kam ,men mange av dere amd gutter hisser dere opp så snart det blir en disk om dette og henviser til tester med kommentaren amd moser intel, eller amd rules dette synest jeg rett og slett er for dumt, og lurer på om årsaken ligger i at det er flere såkalte fjortiser der en i intel leiren :shrug:
:yes: der sa du det...akkurat det tror jeg også!
Lenke til kommentar

Ikke for å ta alle under en kam ,men mange av dere amd gutter hisser dere opp så snart det blir en disk om dette og henviser til tester med kommentaren amd moser intel, eller amd rules dette synest jeg rett og slett er for dumt, og lurer på om årsaken ligger i at det er flere såkalte fjortiser der en i intel leiren :shrug:

Synes Intel gutter også hisser seg opp og synes ikke det er færre av de, men det kan jo være flere som har AMD enn Intel? Har ikke noen tall på dette, men en av grunnene til Intels store markedsandel er at store leverandører som Dell og Compaq bruker Intel i sine maskiner (de har alltid brukt Intel og får CPU'enr billig) så det kan være at det er flere selvbygde maskiner som har AMD på grunn av prisen og at det derfor virker som det er flere hissige AMD brukere enn Intel. Jeg vet ikke, bare påpeker at det er mer fornuftig å regne prosentandel enn antall.

Lenke til kommentar
:yes: der sa du det...akkurat det tror jeg også!

Hvorfor skulle det være det? Ser ingen annen grunn enn at det er billigere og at "fjortisser", som forøvrig er en tilstand, ikke alder, er fattigere?

Som sagt... prosentandeler er mer fornuftig.

Lenke til kommentar
mye tull

To ord: Preferanser og merkevarebygging.

(En dose til med tull)

Tenkte bare jeg skulle tilføye min støtte til Goebbels her, dessverre QTC.

Noen av oss har studier som omhandler markedsføringsledelse, og dine kunnskaper om faget står dessverre ikke til bestått. Selvsagt har Goebbels rett i det han sier her.

Forøvrig:

Som mange har nevnt, det er slettes ikke nødvendig med alle disse fanboy-innleggene. De reduserer trådene til et lavmål, og gjør det lite interessant å forsøke og være saklige.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...