Gå til innhold

AMD den store stygge dyre ulven.

Anbefalte innlegg

Nå har jammen verden snudd helt, uten at alle har fått med seg det. Ser at mange fortsatt sverger til AMD for den gir mer ytelse for pengene, mens realiteten er at AMD er optil dobbelt så dyr som Intel når det gjelder samme ytelse.

XP3200 er jo svakere enn P4 2,8 800, men den koster jo 4.545,- mot P4 til 2.725,- hos komplett. Så nå fatter jeg ikke hvem som investerer i AMD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de som ikke har penger til å bruke 3000 kr på en cpu ;)

gjennomsnitts nerden kjøper en 2500xp barton for 1400 og klokker :|

tviler oxo veldig sterkt på at 3200 xp blir en salgs succsess :| (huff jeg kan ikke stave)

amd har altid siktet på mellomklassenbudsjett

Lenke til kommentar
Nå har jammen verden snudd helt, uten at alle har fått med seg det. Ser at mange fortsatt sverger til AMD for den gir mer ytelse for pengene, mens realiteten er at AMD er optil dobbelt så dyr som Intel når det gjelder samme ytelse.  

XP3200 er jo svakere enn P4 2,8 800, men den koster jo 4.545,- mot P4 til  2.725,- hos komplett. Så nå fatter jeg ikke hvem som investerer i AMD.

Hvis du går ned et par hakk på CPU'ene , til de som "folk flest" kjøper så ser du noe helt annet. En XP2500+ koster rundt høvdingen på komplett, en P4 på 2.4GHz med 800MHz bus koster nesten det dobbelte og burde vel ha nesten lik ytelse. Skal ikke legge skjul på at XP3200+ ble en flopp iforhold til f.eks P4 3.06 though...

(Og vær så snill, ikke start enda en AMD vs Intel diskusjon...)

Lenke til kommentar

Jeg vil bare referere til en link som stort sett fjerner all tvil om at AMD har dårligere ytelse en P4.. Du sier at xp3200 er dårligere enn P4 2.8??

Hva med at xp3000 slår P4 3.0??

Tror du har tabba deg litt ut med denne posten! :lol::lol::lol:

Så til neste gang burde du ha litt grunnlag for dine utsagn :grumpy:

ergo*

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at 3200+ er så dyr er at de som kjøper den er de som skal ha det beste. Disse folka har som oftest nok penger til drite i hva ting koster. Intel gjør jo det samme selv. da 3.06 kom kostet jo den ett par farfarer mer en hva 2.8 gjorde.

Toppmodellene vil alltid bli priset høyt av selskapene, bare for å tjene penger. Sånn har det alltid vert og sånn vil det alltid bli. Men det beste av alt er jo at det kommer oss normale forbrukere til gode. Når ett firma lanserer en ny toppmodell synker som oftest prisene på de litt dårligere komponentene.

Lenke til kommentar

Leste den testen som du henviser til Ergo. Makan til juksing med grafer har jeg aldri sett før. Sånn som det ser ut der så skulle man tro at AMD's 3200+ er ca 20% bedre enn Intels 3 Ghz CPU. Det er utrolig hvordan bedrifter visuelt lurer folk for å øke sin egen popularitet.

Lenke til kommentar
"]Håper det ikke lenger er noen tvil folks..

Selfølgelig har jeg rett, for det lønner seg som oftest å gjøre hjemmeleksa si..

ergo*

Det er ikke tvil om at XP3200+ er en bra prosessor, men med disse ekspertuttalelsene provoserer du fram dette:

http://www17.tomshardware.com/cpu/20030513/index.html

Det er jo flott at du tar testen fra produsentens nettsider til inntekt for dine påstander. De er jo kjent for å være veldig objektive når det gjelder slike ting :-?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...