Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

brannskader på hånden

viste19

Anbefalte innlegg

skulle fylle lightergass i zippen. sølte litt på hånda med et uhell. skulle tenne på med den andre hånda men flammen smitta til hånda mi. så tog hele hånda mi fyr. og dette varte i sikkert 7 sekunder. kan være det var mindre tid men virket slik.(fikk ikke slukke det. måtte ta hånda mellom bena

så spørsmålet mitt er.

våknet i dag med brannmerker såklart(rødt på hånda?) og en slags boble på den fingen som sikkert var mest utsatt ( ringe-fingen). bobla er gul. ca 3-5 mm høy og 1cm i diameter. gjør ikke vondt når jeg tar på den. men hvis jeg klemmer litt ( slik som ikke gjør vondt på andre steder på hånda ) så blir det gangske vondt.

Hva skal jeg gjøre ? Gå til legen eller vente og se ? kan også nevne at den bobla kjennes akkuratt ut som vanlig hud

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_viste19_*

takk. ja fant ut det var 2 grads. men dvs jeg bare må vente på at det skal bli bra uten å røre blemma?

hehe, lært at jeg ikke skal fylle til det renner av den :p

Lenke til kommentar

Er det fuktig der? Kjenner du at du tar på huden når du tar på det brannskadde området?

Hvis du ikke kjenner noen smerte, er det i alle fall en dyp andregradsforbrenning, med muligheter for 3.grads. Men jeg er ingen ekspert på brannsår =) Vet i alle fall at om det er 1. grads eller superficielt 2.grads, vil det gjøre vondt da nervene er intakte. Ved enkelte dype 2.gradsfobrgenninger og 3. grads-, er nervene ødelagte -> ikke vondt. Området er også hvitt ved 3.grads, da blodårer også er ødelagte. Er området ditt rødt? blir det hvit når du tar/trykker på det?

Ut ifra slik du beskriver det, er det 2. gradsfobrenning, igjen UTEN at jeg på noen måte er 100 % sikker.

Endret av w3p
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...