viste19 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 skulle fylle lightergass i zippen. sølte litt på hånda med et uhell. skulle tenne på med den andre hånda men flammen smitta til hånda mi. så tog hele hånda mi fyr. og dette varte i sikkert 7 sekunder. kan være det var mindre tid men virket slik.(fikk ikke slukke det. måtte ta hånda mellom bena så spørsmålet mitt er. våknet i dag med brannmerker såklart(rødt på hånda?) og en slags boble på den fingen som sikkert var mest utsatt ( ringe-fingen). bobla er gul. ca 3-5 mm høy og 1cm i diameter. gjør ikke vondt når jeg tar på den. men hvis jeg klemmer litt ( slik som ikke gjør vondt på andre steder på hånda ) så blir det gangske vondt. Hva skal jeg gjøre ? Gå til legen eller vente og se ? kan også nevne at den bobla kjennes akkuratt ut som vanlig hud Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hva skal jeg gjøre ? Gå til legen eller vente og se ? kan også nevne at den bobla kjennes akkuratt ut som vanlig hud 2 grads forbrenning. http://www.helsenett.no/index.php?option=c...2&Itemid=68 Link bilde; http://ndla.no/sites/default/files/images/....fullbredde.jpg Og til sist; hva har du lært av lightergass? Lenke til kommentar
Gjest Guest_viste19_* Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 takk. ja fant ut det var 2 grads. men dvs jeg bare må vente på at det skal bli bra uten å røre blemma? hehe, lært at jeg ikke skal fylle til det renner av den Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Er det fuktig der? Kjenner du at du tar på huden når du tar på det brannskadde området? Hvis du ikke kjenner noen smerte, er det i alle fall en dyp andregradsforbrenning, med muligheter for 3.grads. Men jeg er ingen ekspert på brannsår =) Vet i alle fall at om det er 1. grads eller superficielt 2.grads, vil det gjøre vondt da nervene er intakte. Ved enkelte dype 2.gradsfobrgenninger og 3. grads-, er nervene ødelagte -> ikke vondt. Området er også hvitt ved 3.grads, da blodårer også er ødelagte. Er området ditt rødt? blir det hvit når du tar/trykker på det? Ut ifra slik du beskriver det, er det 2. gradsfobrenning, igjen UTEN at jeg på noen måte er 100 % sikker. Endret 10. november 2009 av w3p Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 sårene har nesten grodd igjen nå. var vell 2 grads forbrenning. gjør heldigvis vondt når jeg presser der takker for svarene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå