Gå til innhold

Reiser til USA!

GRIM87

Anbefalte innlegg

Det er dessverre ikke helt så lett lockdog.

1. Mac kjøpt i USA kommer med amerikansk tastatur. Koster en tusenlapp å skifte, om ikke mer.

2. Forbrukerkjøpsloven.

3. Skal du ha noe som ligner på nr. 2, må du ha AppleCare.

Dette fører da til at en Mac som er et par tusen billigere faktisk blir omtrent samme pris som i Norge - men bare med 3 år via AppleCare.

I tillegg må den jo også fortolles inn, med mindre du ønsker å smugle den. Har ikke regnet på det i det siste, men det er relativt liten fortjeneste i det store bildet.

Trådstarter:

Skittles. Koster rundt $10-12 for en pose på 1.1kg. Kjøp med en eller to til deg selv, og så mange du får plass til. Selg i Norge. Latterlig billig der i forhold, koster vel rundt 40 for 125g på Deli de Luca og kinoer - her får du en kilo mer for bare dobbel pris.

Videre; merkeklær. Ikke svenske designermerker, men f.eks. Polo Ralph Lauren, Lacoste og Abercrombie & Fitch er ganske billig.

Se etter outlet malls i området. Finner ofte fjorårets kolleksjon, eller prøvekolleksjoner, veldig mye billigere enn fra butikken. F.eks. med merker som PRL og Lacoste, som har mange pene plagg, og er tidløse, vil ikke fjorårets sesong i seg selv være noe negativt. F.eks. koster en standard piqué fra PRL $70 retail, men den ligger på rundt $40 på outlet malls. I Norge betaler jeg vel 800 for de.

Finnes mange lignende tråder i Ferie og reise-delen av forumet, kikk litt der, vet at jeg har kommet med tips i et par tråder tidligere om USA-ferier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg Mac Mini da jeg var i Honolulu i sommer. Havnet på rett under 5000, da med 4gb minne og 320gb harddisk - altså toppmodellen da. Sparte noen tusen i forhold til norsk pris. Hadde både mus og tastatur til en annen Mac hjemme.

Jeg vet at jeg ikke har forbrukerkjøpsloven i ermet hvis noe skulle skje, men Apple pleier å være ganske bedritne til å følge den uansett. Det er uansett en risk jeg er villig til å ta for å spare en del penger.

Ellers er klær billig, spesielt på "outlets". Her snakker man 20$ for RL-piqueer og Levis-bukser.

Lenke til kommentar

Flere forslag;

Hvis du er på vestkysten finnes Fry's. Stor elektrokjede, holder hovedsaklig til i California, tror jeg.

Hardware er ofte nokså dyr, cirka samme pris som i Norge, men iblant har de gode tilbud på utgående varer. Dersom du ikke trenger helt nye ting, er dette et greit sted å handle litt om du skal ha ny maskin.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...