Gå til innhold

Problemer med Vista, error uansett hva jeg gjør.

Anbefalte innlegg

jeg kan ikke engang forandre en tekst fil uten at det blir en error, mikrosoft sine egne filer funker ikke på vista og måtte på egenskaper bare for å få åpna en tekstfil for å forandre 3 bokstaver.. dette måtte jeg gjøre manuelt ved å åpne notepad først under administrasjon siden jeg ikke kunne trykke på en vannelig teksfil å velge kjør som moderator. ikke engang på egenskaper. så jeg måtte åpne notepad og finne filen manuelt

mora di ass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:dribble: da er det bare en ting å gjøre.

reinstallere hele " dritten " og du vil bli forbaused hvor fint vista blir.

har selv aldri vært bort i noe problemer med vista i de 2 år jeg har kjørt den.

har du opplevd noe slag mot hodet eller fall i det siste?

evnt blandet sammen vista med xp.

Lenke til kommentar

vista er ett topp OS, du må bare kunne bruke det.

Mange kommer til å klage på win7 også av samme grunn.

XP sugde i starten også, så kom servicepacks og alt ble bedre, dette gjelder for vista og.

Men om jeg fortår trådstarter rett så kødder han bare for å se hvordan en "jeg hater vista" tråd utvikler seg. At han ikke har rettigheter til en .txt fil er fordi den er "eid" av admin eller annen bruker. Skift eierforhold så trenger du ikke uac'n.

dette gjelder for linux, xp og win 7 også... ;)

Lenke til kommentar

Til trådstarter: Kunne du laget ett dårligere innlegg?

Til andre lesere, her er mine erfaringer:

Windows Vista har kjørt veldig bra hos meg, både hjemme (Stasjonær gaming-PC) hvor jeg kjører 64-bit og på jobb (Lenovo ThinkPad med docking mot win2008 domene, tidligere 2003 domene) hvor jeg har kjørt 32-bit.

Aldri hatt noe problemer og jeg kjører med UAC i default-settings begge plasser. Den maser ikke mye, men sitter ikke å installerer ting hver dag heller.

Kjører nå Windows 7 Ultimate 64-bit på jobb, Lenovo tilbyr Win7 drivere (også via programvaren System Update), og med unntak av litt problemer med nVidia-driverne (offisiell fiks ligger ute på nVidia sitt forum) fungerte alt perfekt.

Gaming-PC'en hjemme skal nå få nytt hovedkort, SSD og Windows 7 Ultimate 64-bit.

Lenke til kommentar

har fult lovlig vista. jeg valgdte det ikke frivilig akkurat. jeg ville helst ha xp men..

var ett spill jeg skulle spille i går. fikk ikke kobla til internettet.. men til slutt fant jeg ut at jeg måtte gå på kjør som admin bare for å gjøre det.

hvorfor er det slik spam egentlig? denne adminstrasjons greie er jo bare popup spam.. den beskytter jo ikke en drit siden den aldri hindrer at gjemte prosesser starter hvis du klikker på en fil.

og det mest plagsomme av alt er det dummet ned lyd oppsettet.. kan ikke finne outmix eller mic eller noen ting. bare på og av aktiver deaktiver ect...

fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Lenke til kommentar

den er ikke treg. bare så mye unødvendig dritt som ikke er nødvendig. håper mer på XP-2 enn ny windows hvert 2 år

Så mange nedsnødde julenisser det her

Vista fungerer fint, Win 7 er hakket bedre, men ikkje så veldig mykje bedre.

fra nasa til private bedriften, alle bruker xp. tror det sier nokk.

Lenke til kommentar
den er ikke treg. bare så mye unødvendig dritt som ikke er nødvendig. håper mer på XP-2 enn ny windows hvert 2 år

Så mange nedsnødde julenisser det her

Vista fungerer fint, Win 7 er hakket bedre, men ikkje så veldig mykje bedre.

fra nasa til private bedriften, alle bruker xp. tror det sier nokk.

fylket her sverger til xp for ihvertfal et skoleår til, så blir det vel win7 på alle (evnt enda et år xp) :)

litt tidlig starte ta win7 i produksjon enda og vista er bare uaktuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...