JonV Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg er fersk når det gjelder linux. Men jeg har nå fått satt opp en side etter mye prøving å feiling. Men serveren henger noe så voldsomt når folk klikker på linker på siden. Dette var ikke et problem tidligere da den lå på shared hosting. I lista over updates er det 148 oppdateringer og jeg aner ikke hva halvparten er til, og er dermed livredd for å oppdatere. Er det bare å trykke uppdate all ??? er det sikkert/risikerer jeg å miste info/siden som kjører der ? er det noen måte å optimalisere serveren for å yte bedre ? Det jeg kansje spør etter her er litt hjelp for å få dette satt opp sikkelig. Har forsøkt å legge inn Remote desktop (VNC) men får ikke logget inn. Og ikke er jeg noen raser i terminal. Noen som har noen forslag ? Forsøkte STW.no som serveren hostes hos men svaret var bare det er VPS og du er selv ansvarlig for alt og vi tilbyr ingen support. Så her sitter jeg med hva jeg vil kalle en overpriset treg serverløsning som jeg desverre ikke klarer å drifte opptimalt. Mvh Jon Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Men serveren henger noe så voldsomt når folk klikker på linker på siden.Dette var ikke et problem tidligere da den lå på shared hosting. Hva er det som "henger"? Hva betyr "henger"? Er det at det er høy responstid på nettsidene? Eller bruker den så mye ressurser at andre tjenester lider? I lista over updates er det 148 oppdateringer og jeg aner ikke hva halvparten er til, og er dermed livredd for å oppdatere. Er det bare å trykke uppdate all ??? er det sikkert/risikerer jeg å miste info/siden som kjører der ? All data du bryr deg om skal du ha backup av. Feil skjer, men normalt sett er det selvfølgelig veldig liten sannsynlighet for datatap ved oppdatering. er det noen måte å optimalisere serveren for å yte bedre ? Mange måter. Men først må du komme til bunns i hva problemet ditt skyldes. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg kjører da PLESK 9.2.3 på min debian da og har ikke noe problem da med heng på de sider jeg hoster. Update er da forbedrinegr da fra swsoft og er å anbefale, heng som du opplever vet jeg ikke så mye om da du lite forteller om problemet Lenke til kommentar
JonV Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Klikker jeg på en link av siden så virker det som om det går et sekund eller 2 eller før den svarer og begynner å laste siden. Men når den først begynner så laster den siden kjemperaskt. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Fikk tatt en full backup av VPS Satte igang med oppgraderingen og det gikk fint skal sies at jeg pustet meget lettet ut etterpå. Men jeg har fremdeles heng når jeg klikker på en link. Siden føles jævlig treg generelt. dere kan jo teste selv www.rc-racing.no Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det er en av disse du bruker? http://servetheworld.net/vps De leveres jo med forskjellige operativsystemer. Kanskje det hjelper hvis du sier hvilke valg du har gjort, kanskje det blir letter for noen her å hjelpe deg da. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Har VPS pakke 1 med CentOS og Plesk Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Ja nå sitter jeg på 50/50 linje og den er ikke spesielt treg da kontra andre siter jeg er på, ping mot server ligger på 11-12ms, men på load er den akseptabel etter min mening, tweak kan gjøres da men ikke nødvendig ennå vil jeg tro Lenke til kommentar
JonV Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Ja nå sitter jeg på 50/50 linje og den er ikke spesielt treg da kontra andre siter jeg er på, ping mot server ligger på 11-12ms, men på load er den akseptabel etter min mening, tweak kan gjøres da men ikke nødvendig ennå vil jeg tro Problemet mitt er jo at kunder som er inne klager på at den jobber tregt, riktignok handler de alikavel men brukeropplevelsen av siden blir dårlig. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Siden er unødvendig treg her. Tilsynelatende tar det lang tid før jeg får det første svaret fra serveren. Endret 14. november 2009 av jonnor Lenke til kommentar
JonV Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Siden er unødvendig treg her. Tilsynelatende tar det lang tid før jeg får det første svaret fra serveren. Dette er hva alle kundene klager på Men med mine Linux/serverdrift kunskaper vet jeg ikke hvor jeg skal begynne... Lenke til kommentar
JonV Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Har nå satt meg ned å komprimert ALLE bilder på siden. Har og Komprimet CSS fila. Fant noen tips om å komprimere .js filer men der vet jeg ikke hvordan jeg skal gå frem. Men en så lenge har ingen av opptimaliseringene hjulpet Endret 14. november 2009 av JonV Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hvilken webserver bruker du? Kan du poste conf-fila til denne? Kan jo være et greit sted å begynne feilsøking, siden det ikke er noe i veien med responstid til selve serveren. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Hvilken webserver bruker du? Kan du poste conf-fila til denne? Kan jo være et greit sted å begynne feilsøking, siden det ikke er noe i veien med responstid til selve serveren. Som sagt linux har aldrig vært min greie, så hvor finner jeg den Kjører VPS server pakke 1 fra servetheworld. Denne er satt opp med CentOS og Plesk Endret 14. november 2009 av JonV Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Jeg har denne pakken fra STW, men hittil har den fungert fint ettersom websiden ikke lanseres før slutten av denne måneden. Er spent på hvordan det går. Uansett så planlegger jeg å bare flytte servern ut av landet, fordi pris/spesifikasjoner hos STW er virkelig ikke noe å skryte av. Du bør kanskje vurdere det samme, siden det ser ut som du uansett ikke får noe support her Endret 14. november 2009 av Zic0 Lenke til kommentar
JonV Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Husker jeg snakka med de på tlf. Det var bare å ringe om du lurer på noe sa de. Snakk om BS. Men dette er jo litt spennende og da, det å få ting opp å gå, lære noe nytt, erfaringer i massevis Lenke til kommentar
JonV Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Er det hhtpd.conf du vil se så fant jeg den nå... Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Var den jeg hadde i tankene ja.. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Var den jeg hadde i tankene ja.. Sånn der er httpd conf fila... httpd.txt Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg hadde også på STW før samt hos one.com, men så fikk jeg fiberlinje og satte da opp Plesk slik att jeg kunne hoste sider, nå har jo det masse å si hva som skal loades også da så å minimere load er noe en må tweake for å få raskheten på siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå