Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo V70 2.0D Powershift

Obama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt ryktene, men det er ingenting konkret enda.

Jeg tipper at dette vil være et alternativ i nye S60 som kommer om et års tid. Om vi kommer til å få se den i de andre modellene før den tid, eller om vi må vente til etter S60 er lansert, blir bare spekulasjoner.

Hold deg forøvrig unna den vanlige automatkassa til Volvo. Den er forferdelig gammeldags og treg.

Lenke til kommentar

Dette er en dobbel-clutch kasse hentet fra Ford om jeg ikke bommer helt. MPS6 i Volvo's internkodesystem, og er et alternativ til automat på Volvo's mindre motorer. Stemmer nok som nevnt at den kun får i 2-literen på 70'ene, og denne kassen har eksistert hvert fall et halvt år på "småbilene" (C30, S40, V50). Koster en del ekstra, og går derfor svært få av dem. Før denne kassen, kunne ikke Volvo levere automat til ovennevnte biler.

Endret av Blablablabla
Lenke til kommentar

Fikk enkelt svar på mail fra Gøteborg i dag: Det kommer ingen powershift kasse på V70 2.0D

Så det er ikke planer om dette, eller vil de ikke si noe om eventuelle planer.

En ting er sikkert, hvis de vil selge flere biler må de skifte ut de gamle Geartronic kassene i alle modeller, men det

tar vel noen år, altfor lenge å vente for meg :-(

Nedtur å kjøre manuell Premium bil, får nesten kikke litt på Audi A6 igjen men ekstrautstyret deres koster jo skjorta og vel så det...

Lenke til kommentar

Det kommer. Det tar nok som jeg skrev litt tid, men de har rett og slett ikke noe valg.

Jeg tipper at problemet deres er at disse girkassene er utviklet for Focus-plattformen, og at de ikke har ressurser til å tilpasse den til V70-plattformen. Dersom de ikke får muligheter for det, vil det nok ikke skje på en stund - kanskje ikke før det kommer en ny V70.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...