Flames Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Hei dere Satt og storkoste meg med Dragon Age: Origins i natt. Etter å ha spilt noen timer begynte jeg å kjenne ei veldig lettgjenkjennelig lukt - svidd elektronikk.. Jeg fikk noia, lukka spillet og slo av maskina. Deretter åpna jeg opp sidedøren på kabinettet og titta litt rundt. Jeg følte meg litt frem og konkluderte med at det måtte ha vært skjermkortet som lukten kom fra ettersom det var varmest, og fjerna alt av synlig støv jeg fant. Deretter slo jeg på maskina igjen, og trodde at jeg slapp med skrekken for denne gang. Men neida, da jeg kom hjem fra jobb i kveld var skjermen svart. Åpnet kabinettdøra, og ikke engang statuslyset på hovedkortet lyser. Ingenting fungerer eller gir meg noe respons på hva som kan ha skjedd. Lurer på om det kan være PSU-en som har tatt kvelden. Den er det eneste jeg ikke regelmessig har fått renska for støv ettersom jeg ikke ville bryte garantien, men luftgjennomstrømningen har vært god og sterk til tross for dét. Ellers er det verdt å nevne at dette systemet har vært stabilt og fint i lange tider. Den eneste "nylige" endringen var skjermkortet, som ble kjøpt tidlig i vår. CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz HK: FOX+ P9657AA-8EKRS2H Socket775 GPU: XFX GeForce 8800GTS 650M 512MB RAM: OCZ DDR2 4096MB Platinum XTC Dual Ch PSU: MIST 500W strømforsyning HDD: Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM + 4x250GB Seagate ett-eller-annet 7200RPM Dette er rimelig krise ettersom jeg bruker denne maskina til alt skolerelatert, og har mappeinnlevering i Videoproduksjon og 3D-modellering nå om noen uker, og laptopen jeg skriver på er ikke verdens beste arbeidshest når det kommer til after effects f.eks Noen forslag til hvordan jeg kan feilsøke meg frem til hva som har blitt ødelagt? Endret 9. november 2009 av Flames Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Se bildene her: http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague Se gjennom gitteret om du ser noe lignende på kondensatorene i den; det skjedde med min 500W. Microplex/Netshop er strenge på det med reklamasjon, i mitt tilfelle var viften byttet, så jeg fikk rabatt på en ny 650W istedet. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Hmm, jeg ser overraskende lite gjennom det gitteret altså. :/ Edit: Titta både bak ved kontakten og på-knappen, samt gjennom viftegitteret. Ser ingen kondensatorer fra hverken den ene eller andre siden. Kan det være en idé å kontakte Mist? Rett og slett spørre dem om lov til å åpne dekselet for å inspisere, uten at det nødvendigvis skal gå ut over garanti- og reklamasjonsretten. Endret 9. november 2009 av Flames Lenke til kommentar
Flames Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Blåste vekk litt støv og fikk tatt dette bildet. Det er ikke mange kondensatorene jeg faktisk klarer å se, men disse to ser jeg gjennom viftegitteret. Er det bare lim, eller kan dette tyde på at noe er defekt i PSU-en? Lenke til kommentar
Flames Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Prøvde å jumpstarte PSU vha denne guiden: http://www.hardware.no/diverse/overklokkin...orsyninger.html Ingenting skjer, bortsett fra at vifta rører et par millimeter på seg.. PSU = Kaputt? Har jeg en god nok case for å få ny fra Netshop nå? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Kan nok se ut som strømforskyningen har gått heden. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 du får nok ei ny forsyning ja. du er innen reklamasjonsperioden og det er en feil som skjer med mye strømforsyninger Lenke til kommentar
Flames Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Herlig. Da skriver jeg returnotis til Netshop nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå