Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGTs Cisco 667i-router, mm.

Anbefalte innlegg

En venn av meg har nettopp fått adsl fra Nextgentel, og i motsetning til meg, fikk han av en eller annen grunn Cisco-routeren.

Selv er jeg bare vant med Netopia-routeren, og NGT er sitt vanlige jeg og bruker år og dag på å komme med informasjon om Cisco-routeren. Det jeg lurer på, er om Cisco-routeren har fullgod NAT-funksjonalitet (à la Netopia-routeren).

Hvis ikke, har noen av dere opplevd noe særlig ytelsestap ved å forwarde ALT til en boks bak routeren, som i sin tur tar seg av den virkelige routingen?

Tenkte å sette opp en Pentium 133MHz Linux-boks som router for ham, hvis da ikke Cisco'en har fullgod NAT selv. Hvis jeg skal forwarde alt til en boks (si 10.0.0.2), hva gjør jeg da? (Linux-delen er grei, men å forwarde alle portene i routeren til 10.0.0.2 er saken).

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra relativt.net:

Hvordan åpner jeg alle portene på Cisco ruteren?

Dette gjøres enkelt ved å kjøre kommandoen set nat entry add 10.0.0.x (hvor x er IP adressen). Men husk at det kan bli problemer med å NATe til andre maskiner.

Ah... så de mener at den kommandoen forwarder alle portene til 10.0.0.x? Ble litt forvirret der... "åpning av portene" betyr jo strengt tatt ikke forwarding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...