Gjest Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Hei! Jeg henter alt innholde i en listview fra en text fil som her slil: artis{tab-knappen}titel Så i code siden: For i As Integer = 0 To ListView1.Items.Count - 1 If (ListView1.Items.Item(i).Text = spotify.Nowplaying()) Then Det spotify.NowPlaying() gjør er å printe ut sangen som spilles i dette formatet: Artist - Titel Slik ser listview1 ut: Så hvordan kan jeg da sjekke om spotify.NowPlaying er lik det som er i listview1? Endret 9. november 2009 av Gjest Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Dersom du er helt sikker på formatet, så er vel det enkleste å gjøre slik: For i As Integer = 0 To ListView1.Items.Count - 1 If (ListView1.Items.Item(i).SubItems[0].Text & " - " & ListView1.Items.Item(i).SubItems[1].Text = spotify.Nowplaying()) Then Selv ville jeg nok lagret dataene i en eller annen form for liste i tillegg til listviewen, og brukt denne listen til alt arbeid som måtte utføres (sammenligning, listing av listview, åpning/lagring, osv). Endret 10. november 2009 av Degeim Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Takk for svar! Men første listview1 før "-" får en error om boolan, hva skyldes dette? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Degeim glemte seg bare litt på VB syntaksen If ListView1.Items.Item(i).SubItems(0).Text & " - " & ListView1.Items.Item(i).SubItems(1).Text = spotify.Nowplaying() Then VB bruker () ikke []. Tror ihvertfall det er det som er problemet. Hvis du fortsatt får feil må du gjerne kopiere feilmeldingen og poste den her. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Funket desverre dårlig dette. Ingen error, men funket ikke. Dobbelt sjekket med: For i As Integer = 0 To ListView1.Items.Count - 1 TextBox1.Text = ListView1.Items.Item(i).SubItems(0).Text Next Det fungerer, men programmet henger seg opp når den aktuelle sangen blir spilt =( Private Sub Label1_TextChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Label1.TextChanged For i As Integer = 0 To ListView1.Items.Count - 1 If (ListView1.Items.Item(i).SubItems(0).Text & " – " & ListView1.Items.Item(i).SubItems(1).Text = spotify.Nowplaying()) Then SendMessageW(Me.Handle, WM_APPCOMMAND, Me.Handle, CType(APPCOMMAND_VOLUME_MUTE, IntPtr)) Sleep(100) spotify.PlayPause() While (ListView1.Items.Item(i).SubItems(0).Text & " – " & ListView1.Items.Item(i).SubItems(1).Text = spotify.Nowplaying()) Sleep(1) End While SendMessageW(Me.Handle, WM_APPCOMMAND, Me.Handle, CType(APPCOMMAND_VOLUME_MUTE, IntPtr)) End If Me.BringToFront() Next End Sub Når sangen er over er prorgammet normal igjen og jeg kan bruke det. Fant problemet: SendMessageW(Me.Handle, WM_APPCOMMAND, Me.Handle, CType(APPCOMMAND_VOLUME_MUTE, IntPtr)) Sleep(100) spotify.PlayPause() Jeg må ha sleep i mellom ellerså funker det ikke "/ Noen løsning? Men hvis jeg har sleep i mellom henger programmet seg opp, har jeg uten funker det ikke fordi begge kan ikke kjøre samtidig. Endret 10. november 2009 av Gjest Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Ta en titt på BackgoundWorker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå