skybertharmp5 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 har et probem med airlink 89300 v2. problemmet er at det funker fint i 5 - 7 dager også bare kræsjer den uten grunn også må eg bort og resete den noen som har noen bra forslag om hvordan fikse dette ? har sisste firmware og har zyxel multimodem i bridge og airlinken bruker pppoe. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Når du skriver resett, mener du resett eller mener du restart (Restart = Dra ut strømkontakten og sette den i igjen) Dersom du MENER restart, så vil jeg anbefale å resette (Kjøre noe tynt i reset-hullet på baksiden i 20 sek) og sette opp routeren på nytt. Dersom du mener resett, kanskje teste med en annen router, evnt reklamere på den du har. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 AL89300 v2 har ikke noe resett hull, men en knapp som du holder inne i 10-12 sek (se manual). Når omstart av strømkretsen ikke fungerer ville jeg ha resatt hele routeren, men nå har jensen av en grunn designet sine routere sånn at når man resetter (trykke inn knappen), så vil ikke routeren settes om til "blank". Noen ganger har det fungert med å holde inne resett i 10 sek og trekke ut pwr, mens du holder knappen, når strømmen er trukket ut kan du slippe resett knappen. Om du har problemer ut over dette ville jeg ha testet med ny firmware om det er mulig, og om det er fremdeles ustabilt må du nesten ta kontakt med jensen support. Husk at du kun har gratis support de 3 første mnd, det følger med en kode i router pakken som du må lese opp. Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 AL89300 v2 har ikke noe resett hull, men en knapp som du holder inne i 10-12 sek (se manual). Når omstart av strømkretsen ikke fungerer ville jeg ha resatt hele routeren, men nå har jensen av en grunn designet sine routere sånn at når man resetter (trykke inn knappen), så vil ikke routeren settes om til "blank". Noen ganger har det fungert med å holde inne resett i 10 sek og trekke ut pwr, mens du holder knappen, når strømmen er trukket ut kan du slippe resett knappen. Om du har problemer ut over dette ville jeg ha testet med ny firmware om det er mulig, og om det er fremdeles ustabilt må du nesten ta kontakt med jensen support. Husk at du kun har gratis support de 3 første mnd, det følger med en kode i router pakken som du må lese opp. eg trekker bare ut av og inni strøm ledningen. eg har sisste firmware på ruteren men kan prøve og sette zyxel i gateway og se om det hjelper Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 AL89300 v2 har ikke noe resett hull, men en knapp som du holder inne i 10-12 sek (se manual). Når omstart av strømkretsen ikke fungerer ville jeg ha resatt hele routeren, men nå har jensen av en grunn designet sine routere sånn at når man resetter (trykke inn knappen), så vil ikke routeren settes om til "blank". Noen ganger har det fungert med å holde inne resett i 10 sek og trekke ut pwr, mens du holder knappen, når strømmen er trukket ut kan du slippe resett knappen. Om du har problemer ut over dette ville jeg ha testet med ny firmware om det er mulig, og om det er fremdeles ustabilt må du nesten ta kontakt med jensen support. Husk at du kun har gratis support de 3 første mnd, det følger med en kode i router pakken som du må lese opp. linjen eller netthastigheten er ikke ustabil er bare config til ruter som går jevla treigt etter noen dager - uker og må ha reset, noe som suger for den står i en boks i huset med fult av andre nettverks bokser og er ikke lett og komme inn i den boksen Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Les Denne og del to. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 den står i en boks i huset med fult av andre nettverks bokser Du har ikke vurdert muligheten for at den blir overopphetet? Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Les Denne og del to. har jo ingenting og si kallas overføringshastighet eg har til ruteren når det bare er snakk om en liten webside eg skal innpå den står i en boks i huset med fult av andre nettverks bokser Du har ikke vurdert muligheten for at den blir overopphetet? nja tviler er ikke så varmt der inne og den funker bra igjen med en gang eg restarter den så tviler ... Lenke til kommentar
jocke Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 den står i en boks i huset med fult av andre nettverks bokser Du har ikke vurdert muligheten for at den blir overopphetet? nja tviler er ikke så varmt der inne og den funker bra igjen med en gang eg restarter den så tviler ... Tja, Speedtouchen min hadde tendens til å dette ut med jevne mellomrom, og jeg kan ikke si at jeg synes den var noe særlig varm (på tross av at den var plassert under en switch, og i samme rom som 2 varmtvannstanker, fjernvarme, etc). Etter vi fikk kjøling i det nevnte rommet, har den ikke vist tegn til å falle ut. En restart var alt som skulle til i mitt tilfelle også. Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 den står i en boks i huset med fult av andre nettverks bokser Du har ikke vurdert muligheten for at den blir overopphetet? nja tviler er ikke så varmt der inne og den funker bra igjen med en gang eg restarter den så tviler ... Tja, Speedtouchen min hadde tendens til å dette ut med jevne mellomrom, og jeg kan ikke si at jeg synes den var noe særlig varm (på tross av at den var plassert under en switch, og i samme rom som 2 varmtvannstanker, fjernvarme, etc). Etter vi fikk kjøling i det nevnte rommet, har den ikke vist tegn til å falle ut. En restart var alt som skulle til i mitt tilfelle også. kan prøve og flytte den til et litt kjørligere rom. Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 den står i en boks i huset med fult av andre nettverks bokser Du har ikke vurdert muligheten for at den blir overopphetet? nja tviler er ikke så varmt der inne og den funker bra igjen med en gang eg restarter den så tviler ... Tja, Speedtouchen min hadde tendens til å dette ut med jevne mellomrom, og jeg kan ikke si at jeg synes den var noe særlig varm (på tross av at den var plassert under en switch, og i samme rom som 2 varmtvannstanker, fjernvarme, etc). Etter vi fikk kjøling i det nevnte rommet, har den ikke vist tegn til å falle ut. En restart var alt som skulle til i mitt tilfelle også. kan prøve og flytte den til et litt kjørligere rom. har fortsatt problemmer med den. det er logg aktivert på den, kan vere den men går ikke an og deaktivere det. noen som har et godt råd og komme med ? Lenke til kommentar
Mr. Rallycross Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Fyrer oppe en gammel tråd... Sitter med samme ruter... Plutselig blir linja helt råtten, og må bort og nappe ut kontakten til routeren. Kommer meg omtrent ikke innpå routeren heller... Vil si problemene har blitt hyppigere og hyppigere... Er det selve routeren som snart tar kvelden, eller hva er problemet? Prøvd å skifte kanal på den også, uten hell... Vet når jeg har hatt på trådløsboksen for tv-signaler så fungerer ikke nettet i det hele tatt. Har også trådløs baby watcher og værstasjon om dette har noe å si... Men det eneste som står på hele tiden er værstasjonen. Når den har en god dag er linja slik: Nedlasting: 10.55 Mbit/sec Opplasting: 10.53 Mbit/sec Med kabel: Nedlasting: 11.20 Mbit/sec Opplasting: 12.60 Mbit/sec Noen gode råd?? Endret 24. november 2010 av Mr. Rallycross Lenke til kommentar
Mr. Rallycross Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Virker som dette har løst seg, da jeg byttet ip'n på routeren til 192.168.1.1 i stedet... må ha vært en konflikt ett sted... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå