Org Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Heisann. Jeg lurer på å studere informatikk i utlandet neste år, og tenkte å få litt informasjon om diverse universitet i verden som tilbyr dette. Jeg har et primærønske om et universitet, men jeg vet så utrolig lite om dette universitetet. Det heter Masaryk University Faculty of Informatics. Noen som vet litt om dette, dvs. kravene om å kunne komme inn osv.? Problemet mitt er at jeg ikke har så gode karakterer fra videregående. Gjennomsnittet mitt ligger på cirka 3 (litt over med 3 med tilleggspoengene), og jeg er derfor avhengig av et universitet med lave krav. Jeg har R2 (gamle 3MX). Hvis det er noen som har studert informatikk i utlandet, så må dere gjerne skrive litt om dette universitetet, hvor det ligger, kravene, osv. Takker utrolig masse for svar nå, dette gjelder tross alt framtiden min Mvh Org (Monis) Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Noen spesiell grunn til at du ønsker å studere på det ene universitet du har nevnt? Tok en titt på websiden dems men var kjempevanskelig å finne no nyttig informasjon. Du må nesten sende en mail til de om du trenger mer info. Med tanke på karakterer så vil det være vanskelig for deg å komme inn på noen annerkjente universiteter, men man vet aldri. Endret 19. november 2009 av ahpadt Lenke til kommentar
marishu Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Heisann. Jeg lurer på å studere informatikk i utlandet neste år, og tenkte å få litt informasjon om diverse universitet i verden som tilbyr dette. Jeg har et primærønske om et universitet, men jeg vet så utrolig lite om dette universitetet. Det heter Masaryk University Faculty of Informatics. Noen som vet litt om dette, dvs. kravene om å kunne komme inn osv.? Problemet mitt er at jeg ikke har så gode karakterer fra videregående. Gjennomsnittet mitt ligger på cirka 3 (litt over med 3 med tilleggspoengene), og jeg er derfor avhengig av et universitet med lave krav. Jeg har R2 (gamle 3MX). Hvis det er noen som har studert informatikk i utlandet, så må dere gjerne skrive litt om dette universitetet, hvor det ligger, kravene, osv. Takker utrolig masse for svar nå, dette gjelder tross alt framtiden min Mvh Org (Monis) Hvis du går inn på hjemmesiden, så står det litt om krav for å komme inn. Gikk inn på bachelor i informatikk og der sto det en rekke krav, er nok mye strengere enn her. Jeg ville kanskje ha sett om etter andre muligheter, f.eks ta opp fag og forbedre karakterer eller se på en skole uten spesielle krav, men gå inn og ta en kikk, eventuelt send de en mail. Lykke til:) Her står det litt: http://www.fi.muni.cz/admission/bachelor/index.xhtml.en Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Det er mange universiteter og høgskoler i Norge som tilbyr utvekslingprogrammer også. Personlig synes jeg at utelandsstudie passer bedre i etterkant av en bachelor grad. Jeg tar ett fag på mastergradnivå sammen med endel utlendinger, og mitt inntrykk er at det veldig varierende hva folk kan. Det er mulig en bachelorgrad fra utlandet ikke alltid er det samme som det man kan få i Norge. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Studier i utlandet er definitivt å anbefale! jeg vet ingen ting om universitetet du tenker på men studerer i utlandet selv jeg er på første året mitt til å ta det tilsvarende til en bachelor i AI and robotics på aberystwyth university i wales. det vil bli dyrere å studere i utlandet da du må ta opp lån til studieavgift, i mitt tilfelle så gjør det at jeg studerer i wales at lånet mitt blir DOBBELT så stort som om jeg skulle studert i Norge. men sånn in general så ser utenlandsstudier veldig godt ut på CV i de fleste land så rekker levepengene MYE lengre enn i norge. som et eksempel, jeg får 100k i året til mat, husleie og reiser hjem. det er litt mer enn en norsk student men reisestipendet mitt er ganske stort da. mat og drikke koster ca halvparten av det det gjør i norge og britiske studenter har ofte bare halvparten så mye penger. så om jeg vil så kan jeg være sparsom og få tilbakebetalt på lånet mitt, men slik har det da ikke blitt for min del så fikk jeg ideen om å studere i wales ved at en som er professor på computer science var å reklamerte for utenlandsstudier og aberystwyth sammen med en veileder fra study across the pond. han ga meg en uofisiell garanti om at jeg kom inn med et snitt over 4 noe som var veldig passende. pluss at de er anerkjente på områder jeg er veldig intressert i slik som robotikk og romrobotikk og liknende. det eneste jeg kan si er negativt med å studere her i wales i alle fall er at jentene er ikke så pene som i norge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå