fredrick4 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 hei! jeg har tenkt å kjøpe aksjer i hurtigruten, kan det vær lurt? ser at dem har skrev under på en stor kontrakt for litt siden og imorgen legger de frem delårsregnskap for tredje kvartal 2009 hvil aksjene mest sansynelig gå opp etter delårsregnskapet og er det mulig å finn ut om selskapet har godt i pluss i tredje kvartal før imorgen? vurdere å kjøpe 10 000 aksjer takker for svar;) Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 hvil aksjene mest sansynelig gå opp etter delårsregnskapet og er det mulig å finn ut om selskapet har godt i pluss i tredje kvartal før imorgen? Aksjekursen vil avhenge om tallene som blir presentert i morgen er over eller under forventningene. Det er ikke mulig å få tallene før de blir presentert i morgen. Og hadde du fått dem så kunne du ikke kjøpt aksjen med slik informasjon. Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 hvil aksjene mest sansynelig gå opp etter delårsregnskapet og er det mulig å finn ut om selskapet har godt i pluss i tredje kvartal før imorgen? Aksjekursen vil avhenge om tallene som blir presentert i morgen er over eller under forventningene. Det er ikke mulig å få tallene før de blir presentert i morgen. Og hadde du fått dem så kunne du ikke kjøpt aksjen med slik informasjon. hvis jeg hadde fått vit resultatene har jeg ikke fått lov til å kjøp da? Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Det er vel det som er kjent som innsidehandel. I værste fall kan innsidehandel straffes med opptil 6 års fengsel. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ser ut som aksjene er på vei opp og har vært det en periode. Men er jo umulig å si. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Oppgang, men de faller på børsen. Endret 10. november 2009 av runesole Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Resultatforbedringen slår trolig ikke ned som noen bombe blant investorene på Oslo Børs, som før fremleggelsen av dagens resultat allerede har sendt aksjen opp formidable 94 prosent siste måned, hvorav 34 prosent siste uken. Ser ut som aksjeprisen var justert for korrekte forventninger. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Nå er børsen stengt, tror det var ned ca 9%. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Da var kanskje oppgangen mindre enn forventet? Har ikke fulgt med Hurtigruten så vanskelig å ha en altfor kvalifisert mening om bevegelsen. Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 ok, men tror dere at de vil stige framover også? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Som sagt, umulig å si. Endret 10. november 2009 av runesole Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Bedrifter som faller etter en presentasjon av nøkkeltall har en tendens for å falle ytterligere i en periode. Men som sagt, umulig å si. Lenke til kommentar
KS Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 ok, men tror dere at de vil stige framover også? Jeg har ingen formening om det, til spekulasjon rundt enkelt aksjer fins det mer egnet forumer enn dette. Det som jeg kan si er at dersom du skal kjøpe Hurtigruten, så må du gjøre det fordi du tror Hurtigruten som selskap kommer til å gjøre det bedre i fremtiden enn det som aksjemarkedet allerede har priset inn i selskapet. Samtidig må du bare kjøpe Hurtigruten fordi du tror Hurtigruten skal stige mer enn det generelle markedet. Videre ville jeg, hvis jeg var en liten privat investor, vært svært tilbakeholden med å kjøpe aksjer i de små selskapene. Her kan du fort gå glipp av informasjon om selskapets utvikling fordi selskapet ikke dekkes av nok analytikere. De 25 største selskapene på børsen har en markedsverdi på i alt 1.137 milliarder kroner. Statoil står for 453, mens det minste, Hafslund, står for ca 8 milliarder. Hurtigruten har kun en verdi på ca 1,2 milliarder. I disse små selskapene er det vanskelig for private investorer å få god nok informasjon til å gjøre en riktig vurdering. Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 har aksjer i hurtigruta som gikk opp 35% idag, bør jeg selg dem no? jeg er redd for at dem detter ned igjenn pga av at dem har gått så my opp idag eller har det ingen sammenheng? Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det du bør gjøre er å skaffe deg en strategi før du foretar deg noe mer på børsen. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Uten at jeg har noen peiling på Hurtigruten, tror mange småsparere feilaktig at aksjepriser er "mean-reverting", dvs at det som går opp må gå ned, og det som går ned må gå opp. Hvis du ikke har tid til å sette deg skikkelig inn i et selskap, og ikke har råd til å tape pengene du investerer i et enkeltselskap ville jeg tenkt på å endre min strategi. Lenke til kommentar
KS Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Når har Hurtigruten hatt en fantastisk utvikling de siste to ukene med en tilnærmet dobling. Dette skyldes mye Trygve Hegnar som har hamstert aksjer. Håper at du har hatt glede av dette, men det viser også noe av risikoen ved å være i et slikt selskap. Plutselig kan det være store kursbevegelser. Hva skjer når Hegnar har fått nok og selger seg ut? Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hvis du har 35% gevinst på aksjene i HRG, ville jeg sikret meg gevinst nå. Det er en grunn til at selskapet har laveste pris/bok på børsen. Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 ok, jeg har tenkt på å selge aksjene, men det jeg synes er litt rart er at for 2-3 år siden var vær aksje verd 70.- og nå er den verd ca 4,30 kommer den ikke mest sansynelig å gå opp nå pga av at den er så lav og at hurtigruten begynner å gjør det bra. her les her link at hurtigruten skal samerbeide med National Geographic, vil dette gi utslag på børesen og eventuelt når? har også lest link at muligens hegnar skal bli styreformann i hurtigruten imorgen, vil det gi et + på børssiden? Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Samarbeidet med National Geographic er sannsynligvis allerede priset inn i aksjen. Videre vil jeg bare gjenta at feilen småinvestorer flest gjør er å anta at aksjepriser er "mean-reverting". Det vil si at man antar at det som går ned, en gang må gå opp. Det er ikke slik, aksjen kan falle ytterligere, eller bare holde seg på nåværende nivå. Eller verst av alt - selskapet kan gå konkurs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå