Condis Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Hei, Jeg kjørte vist på en bil idag uten å merke det, fører noterte reg.nr mitt og kjørte videre (rush trafikk) jeg ble senere oppring og anklaget for å ha ripet bilen og hun hevdet at hun hadde vitne osv. Jeg er på punkt 1, sterkt i tvil på at hun har vitne som virkelig så hendelsen ca 100 m unna fra en lastebil som i tillegg er eier av bilen i seg selv. Han i lastebilen sa han såg at jeg kjørte på henne, og hun som kjørte bilen sa at han var 2 biler lenger bak og så det derfra. Punkt 2. Jeg har sett på skaden og den er ikke helt usansynlig at er min feil, men jeg merket ikke at jeg var borti bilen selv engang. Punkt 3. Ingen papirer er underskrevet og vi ble litt enige om å ta det privat, i ettertid da hun først tok kontakt 1 time etter hendelsen. Har litt angst for hva de kan finne på nå, dette gjelder en Ford Mondeo 94 mod så det var vist ingen dyr bil men kan de kreve all verden av meg for dette? det gjelder en ikke så alt for stor ripe på bakskjermen (15*5cm) Det har ikke vært en krangel på noen måte, kun enighet. Men alikevel så vil jeg ikke betale i dyre dommer når jeg ikke ble stoppet i trafikken der og da engang. Kan jeg juridisk sett slippe unna? Tusen takk for svar:-) Endret 9. november 2009 av Condis Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Nå står det "løst" på denne tråden, så jeg vet ikke om du kanskje har fått svar allerede? Hovedregelen er at skademelding skal utfylles etter et uhell. Dersom du ikke har skrevet under på noe, kan de vel heller ikke uten bevis kreve deg for penger. En vitneobservasjon kan felle deg, men dersom vitnet er i nær tilknytning til en part (slik jeg forstår at det er i denne situasjonen), kan det delvis telle til din fordel. Når det er sagt oppfordrer jeg deg på det sterkeste til å skrive skademelding dersom du har truffet den andre bilen. Personlig hater jeg folk som ikke gjør opp for seg etter en skade. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 fyll ut skademelding og send inn så fikser forsikringsselskapet ditt resten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå