Gå til innhold

Sammenligning av prosessorkraft

Tronmn

Anbefalte innlegg

Vet noen om et verktøy for sammenligning av prosessorer? Alternativt, kan noen fortelle meg om en laptop med Intel Core 2 Duo T9300 (2,5GHz)kan kjøre Modern Warfare 2 (kun mtp prosessor)? Requirements er Intel Pentium 4 3.2 GHz/AMD Athlon 64 3200+ eller bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes haugevis at programmer som måler mange forskjellige typer ytelse. Disse blir blant annet brukt når nettsteder skriver tester om produkter. Gode nettsteder for slike tester er anadtech.com og tomshardware.com. Hardware.no har selvfølgelig en del tester de også, men de er ikke fullt så utfyllende.

Men for å gjøre det lett for deg, så kan jeg si at Pentium 4 3,2 GHz ble lansert i 2004, og er derfor 5 år gammel. Jeg kan garantere at Core 2 Duo T9300 er mye mye kraftigere enn P4 3,2 GHz. For det første har den to kjerner, som gjør at den kan balansere lasten på en helt annen måte. I tillegg er Core 2 Duo-arkitekturen langt langt mer effektiv enn Pentium 4. Pentium 4 var et blindspor, og Intel måtte tilbake til tegnebordet for å få noe særlig høyere ytelse. Derfor yter Core 2 Duo langt bedre pr. GHz enn Pentium 4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...