Gå til innhold

Temp?

Anbefalte innlegg

Har en T-Bird 1,4Ghz 266 Fsb på et Abit KT7 hovedkort.

Ikke overklokket da jeg kjører på 1,3Ghz og 100 200sb

ettersom hovedkortet ikke går høyere. Vifte og kjølepasta fra microplex.

Min temp ligger på 66 grader til vanlig og noe over 70 grader etter å ha spilt. Er det noen andre her som syntes dette er for høyt eller som har erfaring med samme HK og temp? Har lest en plass at temp måleren ikke er helt til å stole på med disse HK-ene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei,

med muligheten for at dette er et skikkelig langskudd kan jeg fortelle at jeg hadde en kamerat med lignende tempratur problemer. han fikk ikke engang sin amd TB 1,4 opp i default hastighet en gang uten lock ups og trøbbel.

løsningen?

han hadde ikke bøyd ned tempmaåleren godt nok, slik at cpu egentlig lå og vippa under viften.

vi fisket det og voila!

70 grader er uanz altfor mye(så lenge vi snakker om celsius seff:-)

Lenke til kommentar

Systemtemp lå på rundt 30 grader før, har akkurat satt in ei kabinettvifte så nå ligger den på ca.25 grader.

Ser ut som om Cpu temp ligger på rundt 58 grader. (Uten å ha spilt).

Har sjekket ribbe og prosessor, men de sitter som de skal.

Har egentlig mest tro på at temp. avlesningen er feil på HK. Når jeg sjekker temp etter oppstart så står system temp på ca. romtempratur mens CPU ligger på 40 grader for så og stige sakte oppover

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt hvor varme cpu'er folk her har da! Min cpu ligger på 34-36*C når den bare brukes til surfing, skriving osv, men hvis jeg spiller LENGE, kan temperaturen akkurat vippe over 40*C. Men så har jeg en ganske bråkete og kraftig vifte, perfekt til overklokking, bare så det er sagt. Jeg har en Thermal Integration TI-V77 vifte. System temperaturen ligger på 30*C hele tiden. Det er kanskje fordi jeg har et Chieftec kabinett med vifte i siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...