Gå til innhold

Treningsprogram for nybegynner.

Rocky1

Anbefalte innlegg

Hei, prøver og finne et treningsprogram som passer bra for meg.

Jeg er nybegynner, og ønsker å øke styrke samt muskelmasse.

Har sett på strongman 5x5 og release your potential. Men vet ikke hvordan jeg skal sette opp treningsprogrammet mitt, siden jeg ikke har tilgang til treningstudio hver dag og siden jeg ikke vet hvilke øvelser jeg ikke kan gjøre på samme dag.

Jeg er 17 år, rundt 70kg, og 178 cm høy.

Jeg har bare tilgang til treningsstudio èn gang i uken, så alle øvelser som jeg ikke kan gjøre må jeg gjøre på den dagen.

Ønsker og trene 3 forskjellige økter i uken der jeg fokuserer kun på en "kroppsdel" (feks, rygg, armer og ben) omgangen.

Det kan bli vanskelig siden jeg kun har tilgang til treningstudio 1 dag i uken(?), visst det ikke går, må jeg kombinere øvelsene og kanskje få inn litt flere.

Har ikke allverdens hjelpemidler hjemme, men kan nevne noen:

Manualer, Med gjenger og mutter sånn at jeg kan velge hvor mye jeg vil ha.

Benkpress Med curlpute og skråstilling av benk. samt øvelse for ben.

Curlstang

Olympiastang

Situpsbenk

Håper noen kan hjelpe meg med å lage mitt eget program tilpasset utstyr og målsetning.

Edit: tror treningsdagen på treningstudio blir på en fredag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kva vil du oppnå med treninga?

Korleis er kosthaldet?

Kor mykje tid har du tenkt å investere?

Jeg vil oppnå større styrke og muskelmasse, gå opp i vekt med muskler.

Kostholdet er bra tror jeg. prøver og spise mye og sunt.

Har og Bestillt Proteinpulver (100% whey) og kreatin som kommer i posten om 2 dager.

jeg kan nevne noen rutiner.

Frokost 07:00

2-3 skiver med skinke, leverpostei. fisk etc...

5dl lettmelk.

Begynner snart med en proteinshake.

Mellommåltid: 10:00 Dette kan være alt i fra skiver til frukt.

Lunch: 12:00 5-6 grove skiver, 5 dl lettmelk.

Middag: Vanlig middag som blir servert hjemme.

kvelds: 3-4 skiver, 3-4 dl lettmelk.

Når jeg begynner å trene for alvor, blir det en proteinshake etter trening, og kanskje en mellom lunch og middag, samt frokost.

Når det gjelder kreatin, så vet jeg at jeg må drikke mye vann ;).

Tid er ikke det største problemet mitt ;), kan trene fra 0.5 til 2 timer hver dag.

Lenke til kommentar
Du kan bare trene 1 dag, da må du sette opp et program som trener hele kroppen på den enne dagen. Du kan gjøre øvelser som knebøy, markløft og benkpress. Disse 3 øvelsene får kjørt ut hele kroppen.

1 dag på treningstudio ja, har litt utstyr hjemme og.

Lenke til kommentar
Kor sterk er du no?

Hvis du har eit knebøystativ er det ikkje noko i vegen for å ta trening i heimen.

Har ikkje knebøystativ, men trur eg skal lage meg eit sjøl. kanskje sveise ett.

Er ikkje heilt sikker på kor sterk eg er akuratt no, sidan eg trenar aleine. tar rundt 50 i benk må trene inn balanse og teknikk. tar vell kanskje meir når eg har sikring.

Lenke til kommentar

Ikke tenk på kostholdet ennå, og kosttilskudd er foreløpig bare bortkasting av penger. Søk opp `Mark Rippetoe' og finn treningsprogrammet hans som heter `Starting Strength' (det er også en bok). Gjennomfør dette tre ganger i uken hver uke og så kommer du tilbake om to måneder.

Lenke til kommentar
Ikke tenk på kostholdet ennå, og kosttilskudd er foreløpig bare bortkasting av penger. Søk opp `Mark Rippetoe' og finn treningsprogrammet hans som heter `Starting Strength' (det er også en bok). Gjennomfør dette tre ganger i uken hver uke og så kommer du tilbake om to måneder.

Kostholdet er det viktigeste av alt i følge det jeg har hørt. Men det er ikke noe problem, føler at jeg har ett bra kosthold. Spiser ikke snop,chips og brus. og får i meg mye sunn mat.

Men hva mener du med kom tilbake om 2 måneder??

Markløft uten utstyr :p litt dårlig forklart ja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...