Gå til innhold

Treningsprogram for nybegynner.

Rocky1

Anbefalte innlegg

Hei, prøver og finne et treningsprogram som passer bra for meg.

Jeg er nybegynner, og ønsker å øke styrke samt muskelmasse.

Har sett på strongman 5x5 og release your potential. Men vet ikke hvordan jeg skal sette opp treningsprogrammet mitt, siden jeg ikke har tilgang til treningstudio hver dag og siden jeg ikke vet hvilke øvelser jeg ikke kan gjøre på samme dag.

Jeg er 17 år, rundt 70kg, og 178 cm høy.

Jeg har bare tilgang til treningsstudio èn gang i uken, så alle øvelser som jeg ikke kan gjøre må jeg gjøre på den dagen.

Ønsker og trene 3 forskjellige økter i uken der jeg fokuserer kun på en "kroppsdel" (feks, rygg, armer og ben) omgangen.

Det kan bli vanskelig siden jeg kun har tilgang til treningstudio 1 dag i uken(?), visst det ikke går, må jeg kombinere øvelsene og kanskje få inn litt flere.

Har ikke allverdens hjelpemidler hjemme, men kan nevne noen:

Manualer, Med gjenger og mutter sånn at jeg kan velge hvor mye jeg vil ha.

Benkpress Med curlpute og skråstilling av benk. samt øvelse for ben.

Curlstang

Olympiastang

Situpsbenk

Håper noen kan hjelpe meg med å lage mitt eget program tilpasset utstyr og målsetning.

Edit: tror treningsdagen på treningstudio blir på en fredag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kva vil du oppnå med treninga?

Korleis er kosthaldet?

Kor mykje tid har du tenkt å investere?

Jeg vil oppnå større styrke og muskelmasse, gå opp i vekt med muskler.

Kostholdet er bra tror jeg. prøver og spise mye og sunt.

Har og Bestillt Proteinpulver (100% whey) og kreatin som kommer i posten om 2 dager.

jeg kan nevne noen rutiner.

Frokost 07:00

2-3 skiver med skinke, leverpostei. fisk etc...

5dl lettmelk.

Begynner snart med en proteinshake.

Mellommåltid: 10:00 Dette kan være alt i fra skiver til frukt.

Lunch: 12:00 5-6 grove skiver, 5 dl lettmelk.

Middag: Vanlig middag som blir servert hjemme.

kvelds: 3-4 skiver, 3-4 dl lettmelk.