ZombieBobie Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Hei, leverte en TV til reparasjon hos Expert, fikk den igjen med byttet strømforsyning, men den ser ut til å ha fått seg en trøkk i displayet slik at det nå er et område på skjermen som ikke oppdaterer seg riktig (er mørkt når det er lyst, og lyst når mørkt). Noen som vet hva man har rett på? Er redd for at det kommer til å bli påstand mot påstand da jeg ikke har noe spesielt bevis på at det ikke var der fra før (dog jeg og samboeren min er sikre på at det ikke var der før). Kan man kreve pengene igjen? Er lite lysten på å sende den til rep en gang til da det tok en måned første gang... Takker for svar, -Z Endret 20. november 2009 av ZombieBobie Lenke til kommentar
darket Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 du kan kreve kompensasjon i kroner og øre, reparasjon, heving, eller omlevering. Det er rimelig å få en kompensasjon i kroner og øre, eller en reparasjon. Ser det som urimelig å få en heving eller omlevering i dette tilfellet. Hvilken TV er det snakk om? husk at defekt panel ikke alltid reparasjon Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Samsung LE-40R75BX tror jeg model nr var om jeg husker korrekt. Det er forøvrig ikke pixelfeil - ser ut som "glasset" er for nær innpå, noe som skaper en feil i lysfordelingen (eller no). Endret 20. november 2009 av ZombieBobie Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ta RASKT kontakt med Expert, ikke la saken ligge, men meld i fra fortest mulig. Ord mot ord burde det ikke bli, de fleste butikker stoler på kundene sine, og slike ting kan faktisk skje . De vil mest sannsynlig sende produktet inn igjen og få bytta panel. Satser på det løser seg, men er avhengig av at du reagerer raskt nå. Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 ja blir å ringe i morgen antar jeg - så fremt det ikke mirakuløst forsvinner. Kan ikke kreve hevet kjøp om de har forårsaket skaden? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Nei, du kan kreve mangelen fikset. Be gjerne om en utlånstv mens opplegget holder på . Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 bah - ok - takk for svar - rimlig surt å ha ventet en måned på rep en gang - for så å få den tilbake med ny feil. Den utlånstven de har er utrolig dårlig Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Ringte de nå - han sa at han skulle sjekke ut om jeg kunne få et tilsvarende produkt - antar han da mente noe "billigere". Hva har jeg krav på? Endret 20. november 2009 av ZombieBobie Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Varen skal være tilsvarende eller bedre i forhold til egenskaper, ikke pris. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Ba du om å få byttet til ny tv? I utgangspunktet, om det er snakk om å bytte tv, så vil du få en ny tv med tilsvarende spesifikasjoner. På 40" tenker jeg dette vil være en LE40B535 fra samsung, dette er det nærmeste samsung har i år med tilsvarende spec som den du har kjøpt. Blir det den blir det en klar oppgradering for deg, da den har FullHD-oppløsning, flere tilkoblingsmuligheter og bedre bildekvalitet. Men - hva ba du egentlig om? Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Jeg sa kun at den hadde en nye skade da den kom tilbake fra reparasjon, og da sa han at jeg kunne få bytte tv, men da ikke til prisen på den gamle tven (16999 i februar 2007), og at han skulle sjekke hva han kunne tilby (og ringe opp igjen). Endret 10. november 2009 av ZombieBobie Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Da får du omlevering til ny og tilsvarende vare . Jeg tipper at dette blir en LE40B535. Synes dette er en kongedeal for deg jeg, går dette i orden blir du rett og slett maks heldig ^^. Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Takk for gode svar - han har ikke ringt opp igjen ennå - så spørs vel om jeg må prøve på nytt i morgen. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Fått noe tilbud? Erfaringsmessig så er det lurt å ringe hvis man ikke har hørt noe samme dag når de sier de skal ringe tilbake. Av en eller annen merkelig grunn går ofte ting i glemmeboken når det gjelder service hos en del butikker. Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Ringte dem opp igjen nå (prøvde i går og men da tok de ikke telefonen) - fikk ikke noe tilbud ennå - de drev og sjekket om samsung hadde paneler og snakket om at samsung måtte komme hjem til meg - så gudene vet hva som skjer. Han skulle ringe opp igjen i morgen.. hvis det drøyer så får jeg bli streng med dem. Er ikke superimponert over servicen så langt hos Expert Bonus Økern. Neste gang kjøper jeg hvertfall et annet sted. Endret 11. november 2009 av ZombieBobie Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Fikk SMS den 12. om at jeg måtte ringe Samsung Prestice Service for hjemmeservice på tven. Ringte de i dag (da de selvsagt var stengt i helgen), og de hadde ikke hørt noe fra Expert Bonus Økern, så da måtte jeg ringe tilbake til Expert, hvor det selvsagt var en ny kar som ikke ante noe som helst. Så nå må jeg vente til onsdag da sjefen kommer tilbake på jobb...great. Begynner å bli ganske drittlei nå. Endret 20. november 2009 av ZombieBobie Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Snakket med sjefen på onsdag, han sa at tven ville bli plukket opp hjemme hos meg mellom 1700 og 2200 på torsdag (neste dag). Dro hjem tidlig fra jobb så jeg skulle være der før 1700, men kom det noen? neida. Ingen kom, ingen ringte. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Dette begynner å bli for dumt... Send en link til tråden til hovedkontoret til Expert, skal se det løsner på servicenivået. Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Har kontaktet butikken - og han mente de måtte finne en ny dag hvor de kan plukke opp tven - noe som jeg synes er på grensen til uakseptabelt - da jeg ikke har mulighet til å være hjemme mellom 17-22 til stadighet. Hvertfall ikke før en gang uti neste uke. Sendte en mail til [email protected] - kanskje de kan få ordnet dette. Endret 20. november 2009 av ZombieBobie Lenke til kommentar
Cundou Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg ville tatt kontakt med forbrukerrrådet, hør hva de har å si, og så sier du ifra til butikken at om det ikke ordner seg snarest, kobler du forbruderrådet inn i saken. De færreste butikker vil ha det på seg, og ofte får de ræva i gir når du truer med det Hjalp ihvertfall da jeg skulle reklamere på en stol fra bohus hvor de surret og brukte altfor lang tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå