ThorU Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Qtecman: Har du noen tips eller nyttige ting som hjelper når det står på som verst? Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Har nok dessverre ingen gode råd der. For meg så hjelper det å ha total stillhet rundt meg siden alle lyder oppfattes irriterende, men det er ikke noen ønskelig metode i lengden da det går sterkt utover det sosiale liv. Med total stillhet så mener jeg tilogmed kjøleskapet må slås av siden støyen derfra fra virker ulidelig. Samme med prat med andre mennesker, jeg ORKER det ikke. Jeg unner INGEN å ha tinnitus styrke T3 så: PASS PÅ HØRSELEN!!! Den kan ikke repareres når skaden er gjort. edit: leif Endret 11. november 2009 av Qtecman Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hva med den metoden som ble linket til tidligere her? Den med å stenge det ute osv osv.. Jeg har ikke tenkt på mitt egen lyd i venstre øre før jeg så tittelen på denne tråden nå, så jeg tror det er fullt mulig - som med alt? - om det ikke er for ille i alle fall, å psykisk stenge tinnitusen ute. Ignorere den/glemme den etc. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Stenge det ute kan gå an til tider når man ikke er avhengig av en fungerende hørsel. Idet man gjenopptar samtaler, så er pipingen der igjen og hemmer forståelsen av samtalen, og man kan lett bli oppfattet som "dum" siden man misoppfatter så mye av samtalen. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg har inntrykk av at du er såpass opphengt av Tinnitusen at den har påvirket psyken din slik at du går å lytter til lyden hele tiden. Du MÅ glemme den. Hvis hjernen din slutter å reagere til susingen vil lyden forsvinne fordi hjernen ufarliggjør lyden. Jeg har lest om mennesker som har vært 100% ufør pga konsentrasjonsproblemer forårsaket av Tinnitus, men som har kommet seg igjen etter å ha fått behandling i form av terapi og mere forståelse rundt lidelsen. Hvis lyden er overdøvende høy, kan du få et apparat som sender ut en motlyd som ligger litt under Tinnitusen og som du etterhvert kan stille ned. Det handler om å ufarliggjøre lyden og bli en venn med den, bare på den måten vil du bli kvitt den. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg ser på tinnitus som et kalibreringsproblem. Hørselen er "out of whack", som de sier på engelsk. Vi må bare finne ut hvordan vi får rettet det opp. Er ikke bare å høyreklikke, dessverre. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hei Isbilen, fikk du hørseltap med på kjøpet? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Vet ikke. Hører irriterende godt, på en måte. Hører fremdeles lyder det ikke er "meningen" at jeg skal høre lenger, som piping fra CRT-skjermer. Men jeg tror kanskje jeg sier "hæ" litt ofte. Uansett er ikke dette noe stort problem for meg enda. Har vent meg av med å gå med musikk på øret hele tiden også, tror kanskje det har blitt litt bedre etter det. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg har inntrykk av at du er såpass opphengt av Tinnitusen at den har påvirket psyken din slik at du går å lytter til lyden hele tiden. Du MÅ glemme den. Hvis hjernen din slutter å reagere til susingen vil lyden forsvinne fordi hjernen ufarliggjør lyden. Jeg har lest om mennesker som har vært 100% ufør pga konsentrasjonsproblemer forårsaket av Tinnitus, men som har kommet seg igjen etter å ha fått behandling i form av terapi og mere forståelse rundt lidelsen. Hvis lyden er overdøvende høy, kan du få et apparat som sender ut en motlyd som ligger litt under Tinnitusen og som du etterhvert kan stille ned. Det handler om å ufarliggjøre lyden og bli en venn med den, bare på den måten vil du bli kvitt den. Du misforstår. Lyden er en en direkte årsak til at jeg misoppfatter så mye av samtaler, og uansett hvor mye "venn" hjernen min kunne blitt med den så er problemet fremdeles følgeplagene av T3 kombinert med hørselstap. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Lyden er en en direkte årsak til at jeg misoppfatter så mye av samtaler, og uansett hvor mye "venn" hjernen min kunne blitt med den så er problemet fremdeles følgeplagene av T3 kombinert med hørselstap. Hvordan fikk du hørselstapet? Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Lyden er en en direkte årsak til at jeg misoppfatter så mye av samtaler, og uansett hvor mye "venn" hjernen min kunne blitt med den så er problemet fremdeles følgeplagene av T3 kombinert med hørselstap. Hvordan fikk du hørselstapet? Yrkesskade (som senere førte til yrkessykdom pga tinnitus) Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Mange finner god hjelp i å lære om årsaker, virkemåter og behandlingsformer. De fleste (inkl helsevesenet) vet jo svært lite om dette. Her er noen nyttige steder: Norsk Tinnitus Forbund: http://norsktinnitusforbund.no tinnitus-tips.no: http://tinnitus-tips.no Bøker: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...oduktId=4072983 http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=117819 http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...oduktId=4103964 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå