Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Fikk dobbelt opp med varer

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat mottatt en leveranse på en spillmaskin. Nå viser det seg at de har sendt meg to maskiner. Det er bare trukket for en på Visaen (bestilte også bare en).

Hvilken rettigheter har jeg her dersom jeg gjør butikken oppmerksom på dette. Må de da selv sørge for at noen plukker denne opp på døra hos meg? De kan vel ikke belaste meg dobbelt dersom/når de finner ut at de har send en for mye?

Erfaringer/tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis butikken legger merke til manko i beholdning på spillmaskinen, er det en smal sak å spore den pakken som veier mer enn den burde i forhold til antallet enheter som skal ligge i den.

Du bør kontakte butikken asap, og gjøre det som er rett; Nemlig å si fra.

Og nei, du skal ikke betale frakt da dette er butikkens problem. Plukkfeil er ikke forbrukernes problem.

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar

Jeg opplevde nylig at en butikk sendte meg tre eksemplarer, men fakturerte kun for ett eksemplar (som også var hva jeg bestilte). Jeg tok kontakt med de og etter noen dager sendte de alt jeg trengte for å sende tilbake overflødige varer (slike vi-betaler-porto-lapper).

Det blir nok slik for deg også tenker jeg.

Lenke til kommentar
Kan butikken bevise at du har fått for mye kan det hende de faktisk sender en faktura. Om du må betale den er en annen sak.

Dersom du vet at du har fått en vare for mye er du faktisk ansvarlig or å ta kontakt med butikken. Om ikke er dette underslag og du er økonomisk ansvarlig..

Enkelt. Ta kontakt med butikken og ikke tro du har vunnet i det store butikklotteriet..

Lenke til kommentar

Det vil nok regnes som kriminellt hvis du "med viten og vilje" har tatt PC'n du fikk for mye og solgt den eller bruker den selv.

Akkurat som at man ikke har lov å ta ut pengene fra banken hvis det skjer enhelt tydelig feil og du får 100 mill på konto plutselig.

Nytter ikke si til banken "Jammen jeg trodde det var mine penger!" når de skal ha dem tilbake.

Er tross alt et ganske betydelig beløp i denne PC'n, så det merkes nok fort som manko.

Vær snill gutt og ring butikken og si de har sendt feil, så sender de en sånn returlapp så de betaler portoen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...