Gå til innhold

Spotifykaféen - generell chitchat rundt Spotify og online musikktjenester.


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I videoen hvor de viser fram den nye oppdateringen, så kommer det opp et lite ikon/vindu øverst i høyre hjørne som viser hvilken sang det er som spilles av.

Om mulig, hvordan kan jeg slå på det?

 

Det er en feature / addon i OS X (Mac) kalt Growl. Den gir deg toasts (Alà "*kontakt* har logget på" på MSN) for alt mulig rart.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Digger oppdateringa! Det eneste som irriterte meg så langt er litt småproblemer med integrasjon mellom spotifymusikken og den lokale musikken. For eksempel så skjønner ikke spotify at "Ft." og "Featuring" er det samme, og da får du ikke "både" lokal og spotify musikk i ei spilleliste uten å måtte redigere ID3 tags.

I tillegg har omtrent alle mine mp3-filer høyere volum enn spotify-musikken, så håper de fikser en egen volum slider for lokal musikk

Lenke til kommentar

I videoen hvor de viser fram den nye oppdateringen, så kommer det opp et lite ikon/vindu øverst i høyre hjørne som viser hvilken sang det er som spilles av.

Om mulig, hvordan kan jeg slå på det?

Det er en feature til OS X (Mac) og diverse Linux distroer om jeg ikke tar helt feil. Den filmen er laget i OS X ihvertfall.

Lenke til kommentar

I tillegg har omtrent alle mine mp3-filer høyere volum enn spotify-musikken, så håper de fikser en egen volum slider for lokal musikk

Har du prøvd å merke "Enable volume normalization"?

 

Jeg har premium

Men om du har premium så burde du vel kunne synce de lokale sangene til en "offline playlist"?

Du mener det skulle vært mulig å kunne laste opp all deres egen musikk til spotify sine servere, så dere har tilgang til det andre steder? Det er ikke mulig av mange grunner. Hovedsaklig at Spotify ikke har rettigheter til musikken og kan derfor ikke ha den uten lovlige komplikasjoner, og at Spotify sannsynligvis ikke har nok lagringsplass til musikksamlinga til alle brukerne.

 

Streame musikken fra en pc til en annen kunne kanskje vært mulig, og dette er vel mulig til mobiler (når de kommer med oppdatering). Dere kan jo lage et forslag på get satisfaction om det.

Lenke til kommentar

Det burde de klart å få til. Om man først har betalt for premium så burde man ha visse goder! Jeg syns det burde gå an å lage en offline playlist med sanger fra egen maskin. De trenger jo bare å slenge inn en opplastingsfunksjon?

Det kan man isåfall ordne selv ved at man har en lokal disk som egentlig er en ftp server. Da kan man koble til den flere plasser og bruke som om den var en harddisk. Da må man hoste denne en plass, og beskytte filene slik at andre ikke kan laste ned, så man slepper antipirater på nakken.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk klager over Gracenote, først og fremst hvorfor gi et "nytt" program kontroll over å gjøre hva de vil med musikk biblioteket ditt? Har ikke lagt til noen av mine sanger i Spotify enda, rett og slett fordi det hele er nytt, og som regel med software på PC så er det dømt til å gå til helvetet, med noen få unntak. Evt. om en vil teste det ut, ville jeg tatt en liten del eller lagd en kopi og lagt det inn for å se hva som skjedde, før jeg ville overlatt hele musikk samlinga mi værtfall.

 

Edit: Misforstå meg ikke, du har lov til å klage, men prøv heller å hjelp utviklerne med å forbedre funksjonen enn å bare si at den "suger".

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...