Gå til innhold

Spotifykaféen - generell chitchat rundt Spotify og online musikktjenester.

WheelMan

Anbefalte innlegg

Stort minus for dårligere lydkvalitet enn spotify

Med premium får du vel 320 kbps?

Wimp premium? Tror ikke det finnes?

Spesifisere: Spotify, det måtte du da vel skjønne? :p

Gjorde det, men tenkte jeg skulle spørre likevel. For når Wimp er dårligere en Spotify, allerede ved gratisversjonen skjønte jeg ikke helt poenget med spørs. ditt ; )

Forresten så bruker de ikke samme filstandard, så man kan ikke sammenligne ved hjelp av kun bitrate. Om ikke hukommelsen er heeelt fucked mener jeg å huske at Wimp kjører AACpluss@64kbps..

iflg. aspiro skal lydkvaliteten forbedres etterhvert..

Edit; filformatet var AACpluss @64kbs, ikke acc+@64kpbs..

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge Wimp har så ufattelig seig desktopklient og ikke mulighet for offline spillelister på mobilen sier jeg nei takk, har vært betatester for Wimp leeeenge, men alltid vendt tilbake til Spotify etter å ha prøvd Wimp bare noen timer...

Spotify premium her forresten, mange gode grunner til det, men de 2 største er mobilstøtte og at jeg støtter en "distribusjons"modell jeg har troa på.

Lenke til kommentar

Sjekk denne for info om lydkvaliteten på wimp:

Til bruk fra laptop/pc meed høretelefoner er både Wimp og Spotify ok. Men som du sier merker man at lydbildet ikke er helt som en CD når man kobler det opp mot et high end stereoanlegg i et rom med bra akustikk.

Vi benytter i dag AACplus i en bitrate på 64 kbps, som tilsvarer MP3 på ca 256 (eller OGG Vorbis som Spotify benytter i 160 kbps). I tillegg holder vi på å konvertere opp alt innhold i AACplus med 160kbps, som tilsvarer OGG Vorbis i 350 kbps.

AACplus er en "profesjonnell" codec som komprimerer musikken ca dobbeltt så bra som OGG Vorbis eller fire ganger så bra som MP3.

Kilde:http://www.dagbladet.no/2009/06/30/kultur/...aspiro/6976495/

Lenke til kommentar
Det er faktisk prisen som stopper meg. Jeg har ikke kjempegod råd og reklamen er ikke SÅ plagsom. Skrur bare av lyden på anlegget. Kan finne på å kjøpe daypass om jeg skal ha fest eller noe da.

Prisen er litt stiv ja, men er vel overlevbart?

haha, partybluber, "Hej, jag gillar Spotify!"

Endret av Natrich
Lenke til kommentar
Helt enig i seig desktopklient, men iphone klienten er mye bedre.

Men de sparer ihvertfall penger på å lage klienten vha adobe siden man trenger kun å skrive kode 1 gang, også virker det for å både windows og mac (mulig linux au, men det vet jeg ikke noe om).

Androidklienten til Wimp er også veldig rask og fin, noe som viser at de kan kode noe annet enn Adobe Air hvis de bare vil, da synes jeg det er kleint å ha en såpass tung og lite fleksibel desktopklient. Sist jeg sjekket var minneforbruket til Wimp nesten 10x så høyt som Spotify, og browsingen mellom artister og album er på langt nær like intuitiv.

Angående pris, kanskje det kunne lønne seg for spotify å dele opp betalversjonen sin, f.eks en Premium Light som fjernet reklamen og ga tilgang til samme forhåndssluppet materiale som Premium, men ikke ga tilgang til offlinesynk eller mobil. La oss si 50 spenn for den?

Lenke til kommentar

Hvorfor mener du de fjernet inntektsgrunnlaget sitt ved en slik modell?

Ut fra hva jeg har hørt av tall som har blitt antydet er inntektene fra annonsesalg ekstremt lavt, vil tro de ønsker seg flere kunder som betaler fast (jeg snakker fortsatt om en abonnement-tjeneste her, hvis det var uklart...).

Noen av de som sitter på gjerdet mener kanskje ikke at det er verdt å betale 100kr for å slippe reklamen, dette var tilfelle for min del hvertfall, jeg ble ikke premiumbruker før jeg fikk muligheten til å bruke Spotify også på mobilen. Ved å tilpasse seg de forskjellige kundegruppene og få flere abonnenter vil de sitte med en, om ikke annet, mer forutsigbar omsetning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...