RuneAL Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hei. Dette vil sikkert mange oppfatte som banalt, men jeg har et "merkelig" problem med det trådløse. Har ADSL med modem og bredbåndstelefoni fra telenor. 64 bit WEP.DI-524 i trådløs ruter. En gammel FS Lifebook med windows XP kommer helt greit på nett, mens en ganske ny Acer med Vista bare får "Lokal kontakt". Kobles greit mot det lokale, men den får ikke forbindelse med internett.Har forsøkt det meste, startet med å koble av strøm på ruter, deretter restart av ruter med innlegging av nøkkel. Fortsatt bare lokal kontakt. IP adr blir tildelt , sist 192.168.0.169, og det virker ok på meg. IPv 4 viser lokal og IPv viser 6 begrenset. Men det er noe merkelig, fordi at når jeg prøver å koble med kabel direkte på en ethernetport på ADSL-modemet så får jeg også bare lokal kontakt, mens den gamle Lifebooken "raser" igjennom. Enten er problemet i ADSL modemet eller i "Vista". Er mer oppegående på XP, så jeg trenger hjelp. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Du kan jo starte med å disable IPv6 i innstillingene til nettverkskort. Har du fortsatt problemer så list ut IP, gateway og DNS med "IPCONFIG /ALL". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå