Gå til innhold

Skal kjøpe hjemmekino, men lurer på et par ting

Anbefalte innlegg

Skal sette opp et hjemmekino system i kjelleren.

Har funnet en pakke med 5.1 høytalere og hjemmekino-reciever, nærmere bestemt Onkyo HT-S5205.

Når det gjelder prosjektor har jeg sett på BenQ W600.

Håper noen kan si noe fornuftig om disse produktene (positivt/negativt)

Det jeg lurer på er hvordan muligheten for å koble tv'en til reciveren eller projektoren er, og evt. hvordan det gjøres. Ellers har jeg forstått at "alt" annet kan kobles til; pc, spill, dvd/blueray osv.

En annen ting er avstanden fra projektor til lærret, er det noe minimum? har relativt kort avstand fra projektor plassering til lærret (ca. 250 - 275cm)

Håper på gode svar, tips og råd. :!:

MVH. Peder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet! :)

Onkyo-pakken er et fornuftig valg som gir mye for pengene - et veldig greit sted å starte innen hjemmekino. Recieveren har tre stykk HDMI-innganger, så du kan koble til Blu-ray, PS3, osv. - så kjører du alt ut til TV eller projektor via én HDMI-kabel.

Klart, med såpass små høyttalere og til den prisen skal man ikke forvente allverden av lyden, men uten å ha hørt anlegget selv tror jeg definitivt det er dugandes. Eventuelt har man jo mulighet til å bytte ut høyttalerne etter hvert.

BenQ W600 ser også ut til å være et godt valg (vi får den inn til test på Audiovisuelt nå). Det er for så vidt ingen minimumsavstand å snakke om, men bildet blir jo lite dersom man kommer for nært opptil lerretet. For å sjekke bildestørrelse vs avstand fra lerret - sjekk f.eks. denne eller denne siden. En avstand på 2,75 meter gir et bilde på ca 1,7 x 1 meter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...