PederD Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Skal sette opp et hjemmekino system i kjelleren. Har funnet en pakke med 5.1 høytalere og hjemmekino-reciever, nærmere bestemt Onkyo HT-S5205. Når det gjelder prosjektor har jeg sett på BenQ W600. Håper noen kan si noe fornuftig om disse produktene (positivt/negativt) Det jeg lurer på er hvordan muligheten for å koble tv'en til reciveren eller projektoren er, og evt. hvordan det gjøres. Ellers har jeg forstått at "alt" annet kan kobles til; pc, spill, dvd/blueray osv. En annen ting er avstanden fra projektor til lærret, er det noe minimum? har relativt kort avstand fra projektor plassering til lærret (ca. 250 - 275cm) Håper på gode svar, tips og råd. :!: MVH. Peder Lenke til kommentar
Howard Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hei og velkommen til forumet! Onkyo-pakken er et fornuftig valg som gir mye for pengene - et veldig greit sted å starte innen hjemmekino. Recieveren har tre stykk HDMI-innganger, så du kan koble til Blu-ray, PS3, osv. - så kjører du alt ut til TV eller projektor via én HDMI-kabel. Klart, med såpass små høyttalere og til den prisen skal man ikke forvente allverden av lyden, men uten å ha hørt anlegget selv tror jeg definitivt det er dugandes. Eventuelt har man jo mulighet til å bytte ut høyttalerne etter hvert. BenQ W600 ser også ut til å være et godt valg (vi får den inn til test på Audiovisuelt nå). Det er for så vidt ingen minimumsavstand å snakke om, men bildet blir jo lite dersom man kommer for nært opptil lerretet. For å sjekke bildestørrelse vs avstand fra lerret - sjekk f.eks. denne eller denne siden. En avstand på 2,75 meter gir et bilde på ca 1,7 x 1 meter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå