Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fysikk 1 i 3. klasse (eller etter vgs?) for å få det på førstegangsvitnemål?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går 2. klasse på VGS, studiespesialiserende, og har valgfagene Biologi 1, S1, Kjemi 1 og Internasjonal Engelsk. Etter å snakket med noen som har vært i samtale med rådgiver har jeg forstått det slik at jeg da neste år kan kutte ut engelsken og bare ha de tre realfagene og likevel ha nok timer uka.

Nå har det seg slik at jeg angrer litt på at jeg ikke tok Fysikk 1 i år også. Hadde jeg gjort det hadde jeg sittet igjen med et førstegangsvitnemål med spesiell studiekompetanse som gir meg mulighet til å komme inn odontologi, medisin og farmasi. Jeg klarer ikke å begynne på fysikken nå, så sent på året, for jeg sliter nok med å holde tritt og holde karakterene oppe i de realfagene jeg allerede har.

Derfor lurer jeg på om jeg på noen slags måte kan få skaffet meg fysikken og fremdeles ha førstegangsvitnemålet. Er det for eksempel mulig å ta Fysikk 1 i 3. klasse, enten som vanlig fag sammen med 2. klassingene eller som privatist?

Faren min har sagt noe om at han har snakket med noen som har vært lure og tatt lette fag på vgs for så å supplert med de tyngre fagene etterpå og likevel fått førstegangsvitnemål. Er dette mulig?

Slik jeg har tolket det jeg har lest må man ha særskilt grunn for å få fag man har tatt etter tredje året til å gjelde på førstegangsvitnemålet.

Noen som kan dette ordentlig? Jeg føler at jeg leter overalt men blir bare mer og mer forvirret av alt jeg leser...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...