ChrisR Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) A required CD/DVD drive device driver is missing. If you have a driver floppy disk, CD, DVD, or USB flash drive, please insert it now. Note: If the Windows installation media is in the CD/DVD drive, you can safely remove it for this step Denne feil meldingen får jeg opp når jeg skal installere w7. Jeg har brent ut W7 Build 7100. Takk på forhånd:) Endret 9. november 2009 av ChrisR Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Legg DVD-en i DVD-romen, restart maskina og boot fra plata. Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Legg DVD-en i DVD-romen, restart maskina og boot fra plata. Har gjort det, men kan prøve igjen. Har også brent ut på forskjellige plater, DVD-R og +R Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Når får du den feilmeldingen ? Og går det an og ignorere det og fortsette installasjonen ? Rart at driveren er 'borte'. Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Jeg får feilmeldingen når der kommer opp Setup is starting, så kommer feilmeldingen. Altså rett etter der jeg kan velge språk. Har nå prøvd med både Norsk og Engelsk, men får det samme oppigjen. Har forresten prøvd med 2 forskjellige DVD-Rom. Nei det går ikke and og ignorere feilmeldingen. Der kommer opp: Browse OK Cancel Endret 9. november 2009 av ChrisR Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Kan ISO'en være skadet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) . Endret 2. januar 2011 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Bare et par sider jeg fant via Google om problemet... http://capitalhead.com/articles/windows-7-...64-and-x86.aspx http://www.sevenforums.com/drivers/4872-cd...ng-install.html Feel free to google more on your own. Tjener ikke funnet Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Den feilmeldingen kommer ofte opp på enten korrupte .iso filer som er brent ut, eller på selve DVD plata som er brent ut med for høy hastighet. Først prøv å brenn ut filen på lavere hastighet, om problemet forsetter, må du laste ned filen på nytt. Og så brenne den ut. Du kan også prøve å lage en oppstartbar USB stick for å installere W7 den veien... Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Den feilmeldingen kommer ofte opp på enten korrupte .iso filer som er brent ut, eller på selve DVD plata som er brent ut med for høy hastighet. Først prøv å brenn ut filen på lavere hastighet, om problemet forsetter, må du laste ned filen på nytt. Og så brenne den ut. Du kan også prøve å lage en oppstartbar USB stick for å installere W7 den veien... Har også prøvd med gamle cder som jeg vet har fungert før, også har jeg lett etter W7 7100 iso på nette, men jeg finner ikke noen jeg kan laste ned på lovlig vis Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Har også prøvd med gamle cder som jeg vet har fungert før, også har jeg lett etter W7 7100 iso på nette, men jeg finner ikke noen jeg kan laste ned på lovlig vis Nei du får ikke tak i RC utgaven lengre, siden W7 nå har kommet i RTM/utsalgs versjon. Har du en USB stick kan du prøve den metoden. Om du får samme problem der, er det .iso filen som er korrupt, og da har du få valg muligheter. Enten være pirat, med alle de ulemper det kan bringe, eller å kjøpe en versjon av W7. Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Har også prøvd med gamle cder som jeg vet har fungert før, også har jeg lett etter W7 7100 iso på nette, men jeg finner ikke noen jeg kan laste ned på lovlig vis Nei du får ikke tak i RC utgaven lengre, siden W7 nå har kommet i RTM/utsalgs versjon. Har du en USB stick kan du prøve den metoden. Om du får samme problem der, er det .iso filen som er korrupt, og da har du få valg muligheter. Enten være pirat, med alle de ulemper det kan bringe, eller å kjøpe en versjon av W7. hehe, joda;) jeg har en 16gb kingstone minnepen. jeg har no orginale cd-key til windows 7, fikk også en drøss med cd-key'er med læreren min når jeg gjikk IKT. Så jeg spurte han hvordan skal jeg få brukt cd-key'ene når jeg ikke hadde cd, så sa han at jeg skulle laste det ned, så sa jeg "The Pirate Bay"? ja f.eks, jeg har ikke hatt noe problemer når jeg har brukt den cd-key'en på pirat versoner, menmen. Har ikke tenkt og kjøpe meg windows 7 helt enda pga, akkurat begynt som lærling og har ikke økonomi til det enda. Er det noe spesielt jeg må gjøre for og få den boot-ready når jeg har den på minnepen? eller er det bare å legge inn ISO filen inn på minnepennen? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Du bryter med forumreglene ved å "bumpe" tråden så ofte som du gjør....det irriterer bare folk, og du får neppe hjelp om du holder på slik. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Feilen står jo veldig tydelig i meldingen du får. Win7 har ikke driver til ditt drive. Last ned driver (msi format ikke exe) og brenn på en CD. Så når den meldingen dukker opp, setter du den inn. Er helt vanelig, særlig for laptop som har et preinstallert OEM. Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Feilen står jo veldig tydelig i meldingen du får. Win7 har ikke driver til ditt drive. Last ned driver (msi format ikke exe) og brenn på en CD. Så når den meldingen dukker opp, setter du den inn. Er helt vanelig, særlig for laptop som har et preinstallert OEM. Har ikke hatt noe problemer med og installere W7 før på maskinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå