Knatren Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Er dette et bra tilbud? Hvordan er dette kameraet til en nybegynner? http://www.elprice.no/kamera/digital-speil...00mm-vba250k003 Lenke til kommentar
danielhornaes Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Annonsen spesifiserer at det ikke er objektiver med bildestabilisator (VR). Tror det er bedre å satse på den samme pakka, men med VR-objektiver. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Fotovideo har vel en D3000 pakke til under 4000 nå..... Lenke til kommentar
Knatren Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Hvordan er dette kameraet til en nybegynner? Hva er argumenter for og imot? Ser att JP har dette nå til 3999.- med VR. http://www.japanphoto.no/product/digital-s...0-m-18-55mm-vr/ Lenke til kommentar
oddgeira Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Annonsen spesifiserer at det ikke er objektiver med bildestabilisator (VR). Tror det er bedre å satse på den samme pakka, men med VR-objektiver. Trenger vel ikke VR på en 18-55? Lenke til kommentar
danielhornaes Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Neida, om man fotograferer med blits, eller på høylys dag med sterk sol og hvit snø kommer man aldri til å merke behovet for bildestabilisering på en 18-55mm. Selv setter jeg stor pris på å kunne ta bilder i litt dårligere lys, uten å ty til høye ISO-verdier eller rote frem stativ. (For ordens skyld: jeg har hatt kamera både med og uten stabilisator). Lenke til kommentar
chrstein Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Med VR kan du ta skarpe bilder håndholdt ved mye lengre lukkertider under dårlige lysforhold. Type konsert, familiemiddag, julaften og de fleste andre innendørs scenarier!;0) Jeg har ikke kjøpt kit med VR men skulle ønske jeg hadde gjort det! Edit: Nå husker jeg hvor jeg leste en test av D3000. Kameraet har fått god kritikk for å være billig og enkelt å bruke. MEN testen i bladet Fotografi Nr 7 er ikke bare positiv. De mener at D3000 er et skritt tilbake i forhold til D40/D60 når det gjelder bildekvalitet og funksjoner. D3000 har ikke de nye funksjonene som Live View og Videoopptak som preger utvalget av nye kameraert idag. Enkelt å bruke er det, med gode forklaringer på skjermen. Men det har også D40/D60!;0) Jeg vil egentlig råde deg til å leite i butikkhyllene etter et D40 eller D60 på ryddesalg, eller gå for D5000 dersom du skal kjøpe et nyere kamera! Selv kjøpte jeg nettopp et av de siste D40 som fantes i butikkene og har ikke angret på det!:0) Går du for D60 så får du et kit med VR objektiv, der du som regel kan velge mellom DX 17-55mm VR og DX 55-200mm VR. Har også sett kombopakker med to objektiver, der 55-200mm er med VR og 17-55mm er uten VR. Det kan være en svært gunstig og grei deal. Endret 18. november 2009 av chrstein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå