Gå til innhold

ny pc! trenger hjelp til å finne deler!

Anbefalte innlegg

heisann!

jeg skal annskaffe meg en ny gaming pc! har sett litt rundt og tenkte på i5 prosesoren og masse lagringsplass aka rask hadisk pluss en godt skjermkort til maks pris på 7000-8000 kr!

trenger alt utenom skjerm,tastatur og mus!

gjerne tips til oppsett og sånt!

takker for alt av hjelp på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag fra NetOnNet. Du kan selvsagt kjøpe billigere kabinett (feks Antec Three Hundred) og strøm Kabinettet er bra og veldig enkelt å bygge i. Strøm kan du gå ned til 500W (feks Xion 500W). Xion 500W er bra og info her.

HD5850 er ikke på lager på en stund, men du bør vente på det. Venter du ikke kjøper du HD4890 feks.:

Hovedkort:

Gigabyte P55-UD3

(Datakomponenter) 949,- Ikke valgbar 949,-

Minne:

2 stk Kingston DDR3 2GB 1333Mhz

(Datakomponenter) 329,- Ikke valgbar 658,-

Harddisk:

Western Digital Caviar Green 1TB SATA

(Datakomponenter) 579,- Ikke valgbar 579,-

Kabinett:

NZXT Hush Black

(Datakomponenter) 749,- Ikke valgbar 749,-

Strøm:

Corsair Power Supply 750W TX

(Datakomponenter) 899,- Ikke valgbar 899,-

Skjermkort:

Sapphire HD5850 1GB

(Datakomponenter) 1 890,- Ikke valgbar 1 890,-

Prosesor:

Intel Core i5 Quad 750 (S1156)

(Datakomponenter) 1 390,- Ikke valgbar 1 390,-

Sum handlevogn: 7 114,-

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Forslag fra NetOnNet. Du kan selvsagt kjøpe billigere kabinett (feks Antec Three Hundred) og strøm Kabinettet er bra og veldig enkelt å bygge i. Strøm kan du gå ned til 500W (feks Xion 500W). Xion 500W er bra og info her.

HD5850 er ikke på lager på en stund, men du bør vente på det. Venter du ikke kjøper du HD4890 feks.:

Hovedkort:

Gigabyte P55-UD3

(Datakomponenter) 949,- Ikke valgbar 949,-

Minne:

2 stk Kingston DDR3 2GB 1333Mhz

(Datakomponenter) 329,- Ikke valgbar 658,-

Harddisk:

Western Digital Caviar Green 1TB SATA

(Datakomponenter) 579,- Ikke valgbar 579,-

Kabinett:

NZXT Hush Black

(Datakomponenter) 749,- Ikke valgbar 749,-

Strøm:

Corsair Power Supply 750W TX

(Datakomponenter) 899,- Ikke valgbar 899,-

Skjermkort:

Sapphire HD5850 1GB

(Datakomponenter) 1 890,- Ikke valgbar 1 890,-

Prosesor:

Intel Core i5 Quad 750 (S1156)

(Datakomponenter) 1 390,- Ikke valgbar 1 390,-

Sum handlevogn: 7 114,-

nice;)

tenkte på bedre ram brikker og en til hardisk! men takk for et bra oppsett;) men vill det funke bra til gaming osv! tenkte på en raptor disk som system disk!

Endret av hasi-gamer
Lenke til kommentar

minnet, er det enkle brikker eller kit? Hvis du først skal ha 4GB bør du sørge for at det er 2*2 du kjøper og ikke 4*1, slik at du har plass til å putte inn mer senre om det trengs. Videre er jeg uenig i at du bør kutte ned på PSU, av samme årsak pluss at man gjerne putter inn en ekstra harddisk eller fire når den første går tom (jeg gjør ihvertfall det : ) ). Apropos harddisk: jeg ville ikke valgt WD Green til systemdisk ihvertfall, da denne har variabel RPM mellom 5400-7200. Så hvis du dropper Raptor - sørg helst for at OS ihvertfall ligger på en annen disk enn WD Green. Funker helt sikkert greit som lagringsdisk though.

Hva med optisk drev? Nå blir det vel mer og mer in å selge spill via nedlastingsfunksjoner, men jeg synes i alle tilfelle at det er greit å ha noe som kan lese og brenne CD- og DVD-plater. Koster jo ikke allverden heller.

Lenke til kommentar
minnet, er det enkle brikker eller kit? Hvis du først skal ha 4GB bør du sørge for at det er 2*2 du kjøper og ikke 4*1, slik at du har plass til å putte inn mer senre om det trengs. Videre er jeg uenig i at du bør kutte ned på PSU, av samme årsak pluss at man gjerne putter inn en ekstra harddisk eller fire når den første går tom (jeg gjør ihvertfall det : ) ). Apropos harddisk: jeg ville ikke valgt WD Green til systemdisk ihvertfall, da denne har variabel RPM mellom 5400-7200. Så hvis du dropper Raptor - sørg helst for at OS ihvertfall ligger på en annen disk enn WD Green. Funker helt sikkert greit som lagringsdisk though.

Hva med optisk drev? Nå blir det vel mer og mer in å selge spill via nedlastingsfunksjoner, men jeg synes i alle tilfelle at det er greit å ha noe som kan lese og brenne CD- og DVD-plater. Koster jo ikke allverden heller.

jeg mener 2 ram brikker! som du nevner at jeg kan utvide ved en senere annledning;) ja den pus han linka til på 750 watt skal jeg nok ha;) har lyst på en raptor disk på 300 giga men det er så dyrt:P og tenkte den hardisken han linka til og ha som ekstra disk til å lagre spill og muesikk på;)

Lenke til kommentar

Kanskje merker du forskjell på 10 000 RPM vs 7200, kanskje ikke. Jeg selv gikk for en "vanlig" disk på 7200 RPM, og putter inn en eller to til som jeg har liggende fra før, etterhvert.

Og forresten: jeg bestilte også en egen kjøler til min i5 750. Den har ikke kommet enda, men ejg leste litt tester og brukererfaringer, og fikk inntrykk av at boxedkjøler var i overkant høylytt. Du får vurdere selv, men er du allergisk mot støy kan det være lurt å legge et par hundrelapper i noe som er mer stillegående. Har ingen kilder på dette for hånd, du får bruke google eller søkefunksjon i forum/på hw.no.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...