Sir Zu Zwat Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Hei, Jeg får ikke .jar filene jeg lager til å finne mainklassen. Har prøvet og feilet i en god stund nå. Søkt rundt på Google, men ikke funnet løsningen. Jeg har en mappe "regne" med 3 klasser: Driver.class (Driver er mainklasse) Driver.java GjettVindu.class GjettVindu.java Resultat.class Resultat.java Jeg lager en manifest fil "manifest.txt" med følgende kode: Main-Class: Driver (Samt ett linjeskift. Legger manifest filen i samme mappe som klassefilene.) Lager .jar filen med følgende cmd-kommando: jar cvfm Regne.jar manifes.txt *.class Prøver å kjøre dette: java jar Regne.jar Men det går ikke. Could not find the main class. Jeg forstår ingenting. EDIT: Ja, manifest filen er UTF8. Endret 9. november 2009 av Sir Zu Zwat Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Har du en pakkestruktur? Da bør dette tas høyde for i manifestfilen: Manifest-Version: 1.0 Main-Class: no.soup.for.you.ProgramGUI Dette programmet kunne man starte med f.eks.: java -jar soup.jar Programmet kan nå også startes ved å dobbeltklikke på JAR-filen. Man kan også lage en shortcut. Jeg tør ikke si hvorvidt du lager en gyldig JAR (selv ikke etter å ha funnet denne siden). Du kan åpne JAR-filen i 7-Zip, Winzip e.l. for å se om den ser fornuftig ut. Noe man forsåvidt også kan prøve er å bruke classpath (-cp): java -cp soup.jar no.soup.for.you.ProgramGUI (Detaljer (kurs jeg ikke har gått på, fant dokumentet via Google)). Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Her er filene mine: gjett.rar Lenke til kommentar
olaw Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Pakken din heter Gjett, mens i manifest-fila var gjett skrevet med liten g. Prøv å gjør om til stor g der. Her er filene mine: gjett.rar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå