Gjest Guest_Jenta_* Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg fikk nylig vite av en venninne av meg noe uventet og leit for meg. En annen venninne har nemlig fortalt henne at folk fra det stedet jeg kommer fra, og der hun også kommer fra, ikke liker meg. Hun sa rett og slett at " ingen liker "christine" der hjemme i "Kristiansand". Den tredje venninnen, altså hun som fikk dette fortalt for seg, er en jente jeg og hun som baksnakket meg startet i klasse med i høst, vi kjenner henne altså ikke så veldig godt. Hun som fortalte det, jeg kaller henne for "Henriette", fortalte det ikke bare til en jente, men til to. Hun sa det til to av de jentene jeg har fått best kontakt med. Mens "Henriette" derimot, kjenner dem helt ok. Det sårer for det første veldig at hun sier dette til folk som driver å blir kjent med meg, og det sårer også selvfølgelig å høre det faktum at "ingen liker meg". Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om den påstanden, men det sårer en god del. Et annet problem er å vite hvordan jeg skal forholde meg til "Henriette" heretter. Hjelp meg? Lenke til kommentar
Cyrenia Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Høres ut som litt "fjortissdrama"... Men det beste rådet jeg kan gi deg er... Ha tro på deg selv, stå for det du sier og gjør.. vær deg selv.. Ikke gå rundt å tro at ingen liker deg, da kan du fort utsråle usikkerhet.. Ta initiativ til å finne på ting med de du har lyst å være sammen med.. Og drit i hva folk sier eller kanskje har sagt.. blir så mye spekulasjoner og unødvendig bekymring. Lykke til Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Et rykte blir tatt for å være sant hvis du ikke gjør noe med det. Hvis du drar ut med folk fra det stedet kan du bevise at du ikke er slik som de sier du er. Jeg for min del prøver å legge til side det jeg har hørt om folk, de skal få lov til å bevise hvem de er selv. De som ikke vil se på hvordan du er men heller holde seg til ryktene kan du bare drite i. Det er ikke ditt tap, det er deres. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Ikke hør på ryktene, og la menneskene rundt deg selv få vise deg hva de syns om deg. Rykter er kun ord, og har som regel en lei tendens til å ta litt av etter hvert som de blir fortalt. I det ordene forlater en persons munn og blir fortalt videre, er blir det alltid smurt på litt ekstra i til nestemann for at "sladderet" skal bli enda mer saftig. Så at "alle" ikke liker deg kan veldig godt hende roter ned til "hun ene like ikke Christine". Og det skal du absolutt ikke bry deg om. Det er klin umulig (ja, 100% umulig) å gå igjennom dette livet og bli likt av alle. Noen mennesker kommer ikke til å like deg, ja noen mennesker kommer til og med å hate deg, men det spiller ingen rolle. Hva de syns om deg er dems problem, og ikke ditt. Det er de som ikke liker deg, så det er de som er problemet. Hev deg over det hele, og heller mål stemningen rundt deg. Ord er ord, men handlinger teller mer, så har du folk rundt deg så merker du fort at det absolutt ikke stemmer at "ingen liker christine". Stå på! Ingen vits å la rykter ødelegge dagen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå