k_flaathe Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hei, har et pipehull etter en gammel ovn som jeg har nettopp kassert. Noen som vet av en guide for å mure igjen dette? Vil helst slippe å betale en murer 2-3000 for å gjøre dette Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Har nettopp gjort dette selv. Tilpasset en lecastein til hullet og brukte vanlig mursement i og rundt. Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Skal du ta nytt hull i pipa så prøv å berge det du borrer ut og sett inn det. Det vil være en del varme, og pipeelementer er glassert på innsiden for å beskytte mot varmen. Da er det greit å gjenbruke dette. Ellers er det ikke noe problem å bruke annen stein, som tegl. Jeg har ikke brukt leca, men tenker at dette er i overkant porøst til jobben? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Husk nå for all den å mure igjen helt inn til røykrøret. Her slurves det en del og kan få konsekvenser ved en eventuell pipebrann. Hjemme hos meg er det slurvet med tetting av gammelt hull til røykrør og ved termografering under fyring viser pipa ved siden av ovnen rundt 50 grader mens det tettede hullet viser 80 grader. Misstenker at det kun er murt igjen yttest i pipa og ikke hele veien inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå