Gå til innhold

Dele filer mellom Win7 og WinXP?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nettopp windows 7 til min primære data. Men jeg har problemer med å finne denne fra en maskin med WinXP.. Jeg har satt alle maskinene i samme arbeidsgruppe men hjelper ikke stort, jeg finner maskinen når jeg bruker ip adressen, men ikke med navn. Jeg får heller ikke tillgang til "arbeidsgruppen" i windowsXP.

 

Kan også nevne at jeg har en HTPC med win7RC som kommuniserer fint med primær maskinene, så dette handler vell om dårlig støtter for eldre operativ system..

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk om fildeling er slått på i Windows 7 på det nettverket du har valgt (Privat, jobb eller offentlig)

Kontrollpanel\Nettverk og Internett\Nettverks- og delingssenter\Avanserte innstillinger for deling

Som sagt så går alt greit når jeg bruker ip-adressen til maskinen med win7, men ikke når jeg bruker navnet. (\\datamaskin).

Jeg får heller ikke opp "datamaskiner i mitt nettverk" på winXP, får beskjed om at jeg ikke har rettigheter til dette..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt masse problemer med nettverket i Windows. For å rette én av rettighetsproblemene må du gå i Administrative Tools->Local security policy (%windir%\system32\secpol.msc)

Velg "User rights assignment" og slett Guest(eller alt som står der) fra "Deny access to this computer from the network" og pass på at Everyone står i "Access this computer from the network"

Det kan også være greit å legge til Guest i "Deny logon locally"

 

Pass også på at Everyone har tilgang til mappene du deler.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...