Fenris90 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 hei.. Jeg har kjøpr meg nye ram brikker for en uke siden Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2GB CL9, probleme er at biosen viser at jeg bare utnytter 800 MHz av 1600 MHz. og når jeg endre til 1600 eller 1333 MHz i biosen,vil den ikke kjør seg vanlig i operativsystemmet. pc slår seg av 3 eller 4 gang, og så komme på skjermen en tilbake mld, om å loade til default. Jeg trodde først den kunne vær noe med spec i pc å gjør kanskje.. spec: antec 500 W intel 4400 2.0 GHz Asus p5p43td pro Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2GB CL9 har noen forslag til hva jeg kan gjør så spytt ut. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 har noen forslag til hva jeg kan gjør så spytt ut. Ingen ting med den prosessoren du har nu, den har bare en FSB Speed på 800 MHz, så du hadde egentlig ikke trengt ram brikker på mer enn 400MHz, for å kjørt FSB:DRAM i 1:1, det er lite å tjene på å øke dram frekvensen i forhold til fsb, og nu kjører du i 1:2, og prøver 1:4. Den prosessoren er en kjempe flaskehals i ditt oppsett, så ved neste oppgradering bør du kjøpe en cpu med FSB Speed på 1333 MHz, og med høyere prosessor frekvens, eks Core™2 Duo Processor E8500, eller 4 kjerner og 1000kr dyrere Core™2 Quad Processor Q9650 Din prosessor! Lenke til kommentar
Fenris90 Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 har noen forslag til hva jeg kan gjør så spytt ut. Ingen ting med den prosessoren du har nu, den har bare en FSB Speed på 800 MHz, så du hadde egentlig ikke trengt ram brikker på mer enn 400MHz, for å kjørt FSB:DRAM i 1:1, det er lite å tjene på å øke dram frekvensen i forhold til fsb, og nu kjører du i 1:2, og prøver 1:4. Den prosessoren er en kjempe flaskehals i ditt oppsett, så ved neste oppgradering bør du kjøpe en cpu med FSB Speed på 1333 MHz, og med høyere prosessor frekvens, eks Core™2 Duo Processor E8500, eller 4 kjerner og 1000kr dyrere Core™2 Quad Processor Q9650 Din prosessor! hmm.. det var nesten det jeg regna med. neste innkjøp får vær en prosessord med enda høyere frekvens ja. vurdere en quad men er litt usikker om det er et godt kjøp. takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå