Gå til innhold

Noen spørsmål ang lærerutdanning.

dreameater

Anbefalte innlegg

Hei!

:D

Satser på å starte på allmennlærerutdanningen nå til neste høst og har et par spørsmål.

Jeg er klar over at det kommer en ny reform til neste år, og at det ikke ligger ute så mye info om det enda. Jeg har foreløpig fått svar på at man nå må velge mellom 1-7 eller 5-10 klasse, og ikke 1-10 slik det er nå.

Jeg går for øyeblikket på BI der jeg studerer Markedsføring, et studium som kan avsluttes etter ett år og man får da oppnådd ett årsstudium i markedsøkonomi som de kaller det.

Jeg lurer rett og slett på om det er noe poeng for meg å fullføre dette året på BI? Jeg har forstått det slik at med ett år ekstra på et Universitet etter allmennlærerutdanningen så får man tittelen Lektor ? Og blir jeg da Lektor med opprykk siden jeg har ett årsstudium fra BI ?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du kan kanskje få det godkjent som en del av lærerutdanningen. Vet mange som har diverste årsstudium som har fått godkjent det, akkurat som jeg nettopp fikk godkjent mitt ene år fra lærerhøgskolen (årsstudium i naturfag og samfunnsfag) som en del av bachelorstudiet i engelsk som jeg går nå. Det betyr at der vil ta to år før jeg oppnår bachelor og kan begynne på master, i stedet for tre år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...