dreameater Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hei! Satser på å starte på allmennlærerutdanningen nå til neste høst og har et par spørsmål. Jeg er klar over at det kommer en ny reform til neste år, og at det ikke ligger ute så mye info om det enda. Jeg har foreløpig fått svar på at man nå må velge mellom 1-7 eller 5-10 klasse, og ikke 1-10 slik det er nå. Jeg går for øyeblikket på BI der jeg studerer Markedsføring, et studium som kan avsluttes etter ett år og man får da oppnådd ett årsstudium i markedsøkonomi som de kaller det. Jeg lurer rett og slett på om det er noe poeng for meg å fullføre dette året på BI? Jeg har forstått det slik at med ett år ekstra på et Universitet etter allmennlærerutdanningen så får man tittelen Lektor ? Og blir jeg da Lektor med opprykk siden jeg har ett årsstudium fra BI ? Takker for svar! Lenke til kommentar
HValder Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Kan ikkje sei eg ser poenget med å studere marknadsføring i det heile tatt dersom du planlegger å undervise på grunnskolenivå. Lenke til kommentar
dreameater Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Igrunn bare fordi jeg synes det er interessant, og tenkte at jeg i værste fall kunne bruke det innen læreryrket, hvis jeg bestemmer meg for å undervise i vgs Lenke til kommentar
dreameater Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Ingen som vet noe om lektoktittelen og hvordan det blir med et år på BI fra før? Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Vel, du kan kanskje få det godkjent som en del av lærerutdanningen. Vet mange som har diverste årsstudium som har fått godkjent det, akkurat som jeg nettopp fikk godkjent mitt ene år fra lærerhøgskolen (årsstudium i naturfag og samfunnsfag) som en del av bachelorstudiet i engelsk som jeg går nå. Det betyr at der vil ta to år før jeg oppnår bachelor og kan begynne på master, i stedet for tre år. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Du kan begynne på lektorprogrammet sammen med meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå